Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://www.sg.hu/cikkek/96705/gepelterites_okostelefonnal
írja az sg.hu
Egy informatikai affinitással rendelkező utasszállító pilóta olyan okostelefon alkalmazással állt elő, amivel állítása szerint megzavarhatja az irányító központ és a levegőben lévő repülőgép közötti egyik kommunikációs csatornát.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az Egyesült Államok
Szövetségi Repülési Hivatala (FAA) gyorsan cáfolta az amúgy mérnök
végzettségű pilóta, Hugo Teso munkájának repülésre gyakorolt esetleges
hatásait, mondván az alkalmazás csak a PC alapú gyakorló szimulátorokat
képes feltörni, a valódi fedélzeti navigációs rendszerek "védelmén" nem
jut át.
Teso, aki egy német, biztonsági rendszerekkel foglalkozó cégnek, az
N-runs-nak dolgozik, az amszterdami Hack In The Box konferencián mutatta
be alkalmazását, a PlaneSploit-ot, ami Android okostelefonon fut és
képes üzeneteket beszúrni a fedélzeti ACARS (Légi Kommunikáció Továbbító
és Jelentő Rendszer). Az ACARS egy egyszerű szöveges üzenetekkel
operáló rendszer a légi irányítás és a pilóták között, a kommunikáció
VHF rádión zajlik, mindemellett hajtómű diagnosztikai adatokat is küld a
légitársaságoknak.
Teso állítása szerint az eltorzított ACARS üzenetekkel ki lehet
használni egyes FMS (Repülésirányítási Rendszer) számítógépek
gyengeségeit, gyakorlatilag lehetővé téve a rendszerbe behatolónak, hogy
bizonyos mértékben irányítása alá vonja a repülőgépet. Az ACARS nem
használ hitelesítést ahhoz, hogy meggyőződjön az üzenetek valódiságáról,
az EASA egyik szóvivője azonban határozottan visszautasította, hogy ez
bármilyen potenciális sebezhetőséget jelentene a tényleges repülési
rendszereknél. "A szimuláció nem ugyanolyan felülírási védelemmel és
redundanciákkal rendelkezik, mint a hitelesített repülési szoftverek" - tette hozzá.
Hogy mi az igazság, azt jelenleg nehéz megmondani. Teso elmondása
szerint az eBay-en másodkézből vásárolt, széles körben használt
Honeywell és Rockwell Collins FMS rendszereken próbálta ki alkalmazását
és tesztjei valósak, hozzátéve, hogy jelenleg az EASA-val dolgozik a
helyzet megoldásán - de miért fáradozna, ha az EASA szerint nem is
létezik a probléma?
Ha a szoftver csak valótlan üzeneteket küld is a pilótafülkébe, Teso
megoldása már azzal is gondokat okozhat, megzavarva a pilótákat például
téves időjárási vagy légiforgalmi jelentésekkel. Teso egy úgynevezett
szoftverrel definiált rádió technológiát használ, ami lehetővé teszi
bármilyen frekvenciájú vagy formátumú rádió szoftverbe írását, ezáltal
utánozhatja az ACARS VHF jelét. A hamis jelet ezután átjátszhatja az
utastér egyik üléséből, vagy egy légiirányító torony közeléből a
pilótafülkébe.
A biztonsági mérnökök évek óta figyelmeztetnek, hogy az újabb és újabb
technológiák kiszolgáltatottá tehetik a repülőgépeket a
hackertámadásokkal szemben. 2011 szeptemberében az Egyesült Államok
Légierejének Műszaki Intézete megtámadta az FAA döntését, mely szerint a
radart egy titkosítatlan GPS alapú repülőgép location technológiával,
az ADS-B rendszerrel váltsák ki. Az intézet eredményei szerint a támadók
hamis GPS jelekkel "szellem" repülőgépeket tüntethetnek fel a
pilótafülke kijelzőjén, kitérő manőverre kényszerítve a legénységet, ami
valódi gépekkel történő ütközés kockázatát vonja maga után. Emellett
egy egyszerű GPS zavaró az irányítótorony közelében megbéníthatja mind a
földi, mind a repülőgépeken elhelyezett rendszereket.
|
|
M Imre írta 2 napja a(z) The Google Story videóhoz:
Örülhet minden androidos, az Apple után a Google is...
M Imre írta 2 napja a(z) The Google Story videóhoz:
Itt a vége a Play Áruház monopóliumának | 2024. ...
M Imre írta 2 napja a(z) The Google Story videóhoz:
A YouTube szerint nem is akarja eltűntetni a reklámidő-...
M Imre írta 2 napja a(z) The Google Story videóhoz:
A Google tavaly egyébként 237,85 milliárd dolláros ...
M Imre írta 2 napja a(z) The Google Story videóhoz:
Ilyent még nem csinált a Google: eladna valamit egy ...
M Imre írta 4 napja a(z) Misfortune Cookie - Több mint 12 millió otthoni router sebezhető "takeover"-re blogbejegyzéshez:
Mielőbb cserélje le, ha ilyen routert használ | 2024. 11. 15. ...
M Imre írta 6 napja a(z) Hogyan válasszunk feltörhetetlen jelszót? blogbejegyzéshez:
Ha látja a jelszavát ezen a listán, azonnal cserélje le |...
M Imre írta 1 hete a(z) Hírek röviden fórumtémában:
A VMware idén korábban ingyenessé tette a Fusion és ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Mobil applikációval a korrupció ellen – nyerj félmillió forintot! (A Transparency International Magyarország pályázata)
E-szám Kereső mobilalkalmazás - Tudatos Vásárlók Egyesülete
1app: a mobilalkalmazás-fejlesztő verseny - immár a 9. és 10. osztályos középiskolások is nevezhetnek
Nyelvtanulás, nyelvgyakorlás appokkal