Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az All Thing Digital információi szerint megköttetett a Microsoft-Yahoo megállapodás. Utóbbi keresője a jövőben a Bing motorját használhatja, míg a szponzorált linkek bevételeiből a Yahoo részesülhet.
All Things Digital információ szerint megköttetett a Microsoft és a Yahoo között a kereső- és online hirdetési üzletág megosztásával kapcsolatos megállapodás, amelyet hivatalosan 24 órán belül bejelentenek majd a két cég képviselői.
2009 július 30-án létrejött a megállapodás!
A kiszivárgott hírek alapján a korábbiakban vártól eltérően a
Yahoo nem kap részvényeket cserébe, s a Microsoft sem vásárolja fel
utóbbi üzletágát. A jövőben ugyanis a Yahoo keresője mögött a Microsoft Bing motorja
fog dolgozni Hurrá :) (a BING tulajdonképpen a Windows LIVE keresőmotorja ... volt. És mi lesz vajon belőle?), míg cserébe a Yahoo értékesítheti a két keresőben
megjelenő szponzorált linkeket. Így mindkét cég jól jár, hiszen a
Microsoft igyekszik mindent megtenni, hogy feljebb tornássza
döntés-előkészítő motorjának a piaci részesedését, faragva a Google-vel
szembeni hátrányából. Míg a komoly pénzhiánnyal küzdő Yahoo így extra
bevételre tehet szert. Főként, hogy korábbi felmérések szerint a Bing
hirdetési rendszere a három rivális közül a legmagasabb átkattintási aránnyal büszkélkedhet, így hasonlóan magad bevételt hozhat, mint az egyébként népszerűbb Yahoo.
Eddig
még a Yahoo és a Microsoft szóvivője sem kommentálta a híreszteléseket,
miközben több hírügynökség is biztosra veszi a megállapodást. Ezt
támasztja alá, hogy a Yahoo vezérigazgatója, Carol Bartz májusban
megerősítette, hogy a két cég tárgyalásokat folytat és Steve Ballmer
többször is közölte, hogy a Microsoft érdeklődik az együttműködés
iránt. Mint ismeretes, a redmondi szoftvercég tavaly 47.5 milliárd
dolláros felvásárlási ajánlatot tett a Yahoo-ra, de az akvizíció végül meghiúsult.
A
Google jelenleg a keresési hirdetési piac 75 százalékát uralja az
Egyesült Államokon belül, míg két konkurense csak körülbelül 24,5
százalékot tudhat magáénak (Yahoo 20 százalék, Bing 4,5 százalék), s ha
a megállapodás megszületik, akkor valamelyest faraghatnak a
hátrányukból. A Yahoo-nak ráadásul jól jönne minden egyes bevétel,
hiszen korábban kiszivárgott hírek szerint a céget komolyan megviseli a
gazdasági recesszió.
A ComScore legutóbbi adatai szerint
júniusban a Google a keresési piac 65 százalékát tudhatta magáénak, őt
követte a Yahoo 19,6 százalékkal és a Bing 8,4 százalékkal.
A Microsoft és a Yahoo hivatalosan bejelentette: összefogtak a keresőpiacon, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a Google dominanciája ellen.
A 29-én kiszivárgott hírek után a Microsoft és a Yahoo hivatalosan is megerősítette a megállapodásuk tényét, amely alapján a jövőben a Yahoo keresőszolgáltatása a Microsoft Bing technológiáját fogja használni, a Yahoo pedig kizárólagos értékesítőként végzi majd a két cég számára a prémium hirdetések szervezését.
Ennek megfelelően mindkét cég vezérigazgatója
lelkesen nyilatkozott a megállapodásról.
„A méret a hirdetők
számára is előnyt jelent, hiszen az egységes platform és
értékesítőcsapat egyszerűsíti folyamataikat és fokozza hatékonyságukat.
A megállapodásnak köszönhetően mi magunk pedig több energiát tudunk
fordítani az elsődleges profilunkhoz illeszkedő célokra: ügyfélbázisunk
bővítésére, a hagyományos hirdetési módszerekre és a mobil használati
élmény fejlesztésére" - vélte Carol Bartz, a Yahoo vezérigazgatója.
"A
Yahoo-val kötött megállapodás eredményeként elérjük azt a
nagyságrendet, amelynél még gyorsabban tudjuk fejleszteni
keresőmegoldásaink relevanciáját és hasznosságát. A Microsoft és a
Yahoo! tisztában van vele, milyen nagy lehetőségek rejlenek az
optimális keresés megvalósításában, s ezzel a megállapodással meg
tudjuk alkotni a jövő keresését" - tette hozzá Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója.
A
Microsoft-Yahoo megállapodás értelmében ugyanis egyesítik erőiket és
hatékonyabban képesek fellépni a Google keresőjével szemben, amely
szinte egymaga uralja a piacot. A ComScore júniusi adatai szerint míg a
nagy rivális a keresési piac 65 százalékát tudhatta maga mögött, addig
a Yahoo csak 19,6 százalékon, a Bing pedig 8,4 százalékon állt.
Összefogásuk eredményeként viszont a Bing hirtelen 28 százalékra ugrik
fel, amellyel már komoly riválisként léphet fel a Google keresőjével
szemben.
4%-ra büszkék is lehetnek :)) (24+4)
Ennek köszönhetően a hirdetők körében népszerű lehet a közös
platform, hiszen így még nagyobb célközönséget érhetnek el. A Microsoft
sajtóközleményének megfogalmazásával élve: "a hirdetők többé nem lesznek kiszolgáltatva egyetlen, a keresési piac több mint 70 százalékát uraló vállalatnak". Ejha! :) és az operációs rendszer tekintetében?
A
Bing is jól jár, hiszen 28 százalékával már nem csak ígéret lesz, hanem
a Google mellett a második legnagyobb kereső, amely miatt elképzelhető,
hogy webmesterek tömegei kezdik majd el oldalaikat a Microsoft Bing keresőjére optimalizálni, így javítva annak hatékonyságát. Minden bizonnyal! :D Kedves webmesterek, hallottátok!
A megállapodás legfontosabb elemei:
Valójában mindkét fél jól jár: a gyengélkedő Yahoo tőkeinjekciót kap, a Microsoft pedíg egy kész és igazán jó rendszert,melynek rossz a reklámja. Mindkettejüknek szükségük van erre.
A megállapodás nem
vonatkozik a két vállalat weboldalaira és termékeire, e-mail és
azonnali üzenetküldési szolgáltatásaira, hagyományos internetes
hirdetési és más üzleti tevékenységére. Ezeken a területeken a
partnerek továbbra is egymás versenytársai.
A tranzakció
végrehajtásához hatósági jóváhagyás szükséges. A ma aláírt
megállapodásban a felek rögzítették, hogy az ügylet lezárása előtt
részletesebb, végleges megállapodást kötnek. A Microsoft és a Yahoo!
biztos abban, hogy a szakmai fórumok és a szabályzó hatóságok alaposan
meg fogják vizsgálni a megállapodást, és mindketten készséggel
válaszolnak a felmerülő kérdésekre. A partnerek azt remélik, hogy 2010
elején sor kerülhet a tranzakció lezárására.
Nem nagy durranás a magyar Bing
Már a magyar felhasználók számára is elérhető a Microsoft új keresője. Egyelőre azonban ne várjunk tőle nagy csodát.
A hosszú hétvégén csendben hazánkban is elérhetővé vált a Microsoft új döntés-előkészítő keresője,
amelyet a magyar felhasználók a bing.hu, illetve a bing.com
web-helyeken érhetnek el. Igaz, a magyar változat egyelőre nem teljesen
az, amit vártunk. Miért lenne csoda. Sajnos a programok tekintetében is előbb van kész a lengyel patch, mint a miénk. És a honositomuhely.hu elérhetetlen lett .... például.
A magyar és az amerikai Bing
A
béta állapotú magyar Bing ugyanis egyelőre nem tartogat sok újdonságot.
Látszólag nem más, mint az átnevezett Live Search, ami miatt még
félkésznek sem nagyon lehet nevezni. A tengerentúlon már elérhető
újdonságokat pedig ne is keressük. Rájuk nagy valószínűséggel még
várniuk kell a hazai felhasználóknak. A Béta állapot jelzés azt jelenti, hogy nincs szavatosság vagy garancia :)
Érdemes ehhez mindkét
lokalizációt megnézni, hogy láthatóvá váljanak a markáns különbségek.
Az amerikai Bing már négy kiemelt területen támogatja az eredményesebb
döntéshozatalt: vásárlás, utazástervezés, egészségügyi információk és
helyi üzletek keresése.
Markáns különbségek ... de mit kezdjünk mi, magyarok egy amerikai lokalizációval?
A
tengerentúlon ráadásul már a keresés során alkategóriákba rendezi a
találatokat attól függően, hogy a felhasználó milyen kulcsszavat gépel
be. Ha például az amerikai kiadásában egy autómárkára keresünk, akkor a
bing külön szortírozza a kereskedőket, a szervizeket, a képeket, a
videókat, és az adott típussal foglalkozó fórumokat, problémákat,
valamint más felhasználók értékelését is. Az oldalsávon megjelenő
hasonló keresések mezőben ezen felül hasznos kulcsszó párosításokat is
felajánl, ha nem pontosan azt kaptuk a keresés során, amit várunk.
Valamint a linkek mellett megjelenő apró betekintők a felesleges
kattintásokat igyekszenek kiszűrni.
Állítsuk át a lokalizációt!
Egyelőre
azonban mindez hangsúlyozottan még a hazai szolgáltatásoknál nem
működik. Így a magyar felhasználóknak várniuk kell, vagy jobb esetben
áttérhetnek Egyesült Államokbeli lokalizációra. Ehhez a jobb felső
sarokban kattintsuk a második opcióra, majd állítsuk át a területi
beállításokat.
Így optimalizáljuk oldalunkat Microsoft Bing-re!
(egy kis webmesterség)
A Bing nagy vonalakban hasonló módon keres, mint társai. Az apró eltérések miatt azonban a webmestereknek érdemes néhány apró-módosítást elvégezniük oldalaikon, hogy a Microsoft keresőjében is minél előkelőbb pozícióba kerülhessenek.
A redmondi szoftvercég közzétette új keresőjének, a Bingnek 24 oldalas dokumentációját, amelyben hasznos tippeket adnak web-mestereknek a Bing-es keresőoptimalizálás kapcsán. Bár a Bing magyar kiadása még nem tartalmazza a tengerentúlon elérhető újdonságokat, s csupán a (Windows) Live Search átnevezett változatának felel meg én mondtam :D, érdemes felkészülni az érkezésére. Kevés módosítást kell ugyanis alkalmazni a web-oldalak forráskódjában, hogy azok ne csak a Google esetében kerüljenek az élmezőnybe. .. ha megfizetik ...
Webmester Központ a Bing új ruhájával
Ne feledjük: alapvetően a Bing is kereső…
:) Tényleg?
A Microsoft bármennyire hangsúlyozza, hogy a Bing esetében egy döntéselőkészítő-motorról van szó,
a keresőoptimalizálásnál gyakorlatilag keresőként kell rágondolnunk.
Főként, hogy a Bing örökölte a Live Search motorját. Vagyis továbbra
is az MSNBot végzi a lényegi munkát, amely rivális társaihoz hasonlóan
leginkább a web-oldalak tartalmát indexeli és analizálja. Többek között
figyeli a meta-információkat, az URL-mezőt, az oldalra mutató linkeket
és azok tartalmát, hogy ezek alapján rangsorolja a találatokat egy
bizonyos kulcsszóra. Magyarán ezen tekintetben nem különbözik például a
Google, vagy a Yahoo keresőjétől.
A Live-os örökséget viszi
tovább emellett a kereső webmester központja is, amely gyakorlatilag
csak a nevében változott, funkcionalitásában nem. A www.bing.com/webmaster címen elérhető vezérlőben érdemes web-oldalunkat regisztrálni, hiszen az új látogatókat eredményezhet.
A mágikus „arany háromszög”
Egyedüli újdonság, hogy az eddigi 10 ezer helyett immár akár 50 ezer címet tartalmazó web-térképeket is képes kezelni a rendszer, miközben azok fájlmérete továbbra sem lehet nagyobb 10 MB-nál. A fenti okok miatt, akik már elküldték térképüket a Microsoft keresőjének, nem kell a műveletet a Bing-nél megismételniük. Akik viszont ezt nem tették meg, regisztráció nélkül is pótolhatják a hiányosságukat. Ehhez írják be a következő sort a böngészőbe, ahol logikus módon a "sitemap" után a saját web-térképünket kell megadnunk.
http://www.bing.com/webmaster/ping.aspx?sitemap=www.oldalam.hu/sitemap.xml
…más logikával
Ha
szeretnénk kihasználni a Bing képességeit, akkor viszont már
mindenképpen érdemes átböngészni az oldalunk forráskódját. A kereső
ugyanis habár nagyjából hasonló módon keres, mint társai. A találatokat
mégis eltérően jeleníti meg. Így ha jó pozícióban szeretnénk kerülni
érdemes tudatában lennünk a Bing képességeivel.
A
legfontosabb (?), hogy a Bing leginkább az első öt találatra fókuszál,
mivel a Microsoft elmondása szerint a felhasználók az arany háromszög
elv (?) értelmében az ötödik találaton túl már nem böngészik a felkínált
hivatkozásokat. Inkább módosítják és pontosítják a kereső-kifejezést,
hogy közelebb kerüljenek az áhított információhoz. Mivel ezen ok miatt
csak minden negyedik keresés hoz sikert ezért a redmondi szoftvercég
száműzte az ötödik pozíción túl lévő találatokat, hogy helyükre
bizonyos kritériumok alapján csoportosított hivatkozások kerüljenek.
Valamint a gyakori kulcsszó pontosítások miatt a Bing maga is felajánl
további lehetséges kulcsszó párosításokat.
Kategorizált hivatkozások
Vagyis ha nem férünk be az első ötbe :DDD, akkor egyrészt érdemes ezen felkínált ajánlott párosításokra optimalizálni az oldalunkat, illetve célravezető lehet a külön csoportosított alkategóriák dobogós helyeit megcélozni.
Főként,
hogy mivel ebben az esetben speciálisan csoportosított linkekről van
szó, ezért azok sokkal nagyobb átkattintási aránnyal rendelkeznek,
mintha sima 6-10 pozícióban lévő találatok lennének. Például egy
tévékészülék esetén a szervizeket külön gyűjtve a felhasználó rögtön a
neki érdekes linkekhez tud navigálni. Ezen találatokat a Bing több mint
300 kritérium alapján szedi csoportokba, vagyis ha az alkategóriára
optimalizáljuk oldalunkat, akkor jó eredményt érhetünk el.
Természetesen itt is számít a relevancia, így nem releváns hivatkozásokkal kár próbálkozni. Az átkattintási arány úgyis ellenünk fog dolgozni.
Kiemelt kulcsszavak
Persze a
legjobb eredményt a "Best match" biztosítja, ám ezt csak nagyon ritka
esetben kaparinthatjuk meg. A Bing szerkesztői ugyanis bizonyos
kulcsszavak esetén - mint például jelenleg a UPS, vagy az Amazon -
plusz szolgáltatásokat nyújtanak a hozzá tartozó kulcsszavak
tulajdonosai számára. Ekkor nem csak a web-oldalon belülre
mutatóhivatkozásokkal látják el a találatokat, hanem plusz
információkat és egyedi keresődobozokat is csatolnak hozzá.
Tiltsuk le az előnézetet!
a
Microsoft Bing egyik további újítása, hogy immár betekintést nyújt a
találatok web-oldalaiba, hogy így is csökkentse a felesleges
kattintások számát. A rendszer azonban lehetőséget nyújt arra, hogy ezt
oldalunk esetén letiltsuk. Ehhez a következő sort írjuk be az oldalunk
meta-információkat tartalmazó mezőjébe:
A Firefox, Opera, SeaMonkey is képes betekintést nyújtani a meg nem nyitott weboldalakra, előnézeti kis ablakként!
A harmadik nevet koptatja a Microsoft új keresője. A kumo mellett minden jel szerint csendben felnőtt a bing, amely jelenleg szintén befutónak tűnik.
Megjelent cikkükben
már előre megelőlegeztük, hogy a Live Search hamarosan megjelenő
utódjának kumo lesz a neve. Most egy kicsit kénytelenek vagyunk
visszatáncolni, hiszen a kumo és a Kiev Search után egy újabb lehetséges versenyző jelent meg a színen: a bing.com
A nevet elsőként az amerikai Andvertising Age magazin dobta be a köztudatba, mikor úgy fogalmazott: "A
szoftveróriás körülbelül 80-100 millió dollárt tervez elkölteni a bing
bevezető kampányára, remélve hogy az így nagyobb piaci részesedést
érhet el. Ez nagy kampánynak számít, főként, ha a Google elmúlt évi 25
milliós reklámköltését vesszük alapul". Természeten a lap később
profiljából adódóan inkább a reklámköltéseket veszi górcső alá, de nem
lehet elmenni szó nélkül a mellett, hogy a cikk szerzője már nem
kumo-ról beszél, hanem bing-ről.
Ez alapján vélhetnénk úgy, hogy fals információról van szó, ám
egy rövid kutakodásunk alapján kiderült, hogy a bing-et igenis komolyan
kell venni. Jelenleg ugyanis körülbelül 50-50 százalék esélye van arra,
hogy a kumo helyett az ő nevével fémjelezzék a következő hetekben bemutatandó új keresőt.
Egyrészt árulkodó az Európai Unió Szabadalmi Hivatalának adatbázisa,
amely szerint a redmondi szoftvercég 2009. március 2-án bejegyeztette a
bing nevet, hogy azon például keresőszoftvert működtessen,
reklámtevékenységet folytathasson, és telekommunikációs tevékenységeket
végezhessen. Pontosan úgy, ahogy azt még december 4-én a kumo esetében
tette. Ráadásul érdekesség, hogy jelenleg még a Microsofton kívül két
cég rendelkezik a "bing" névhez kötődő szabadalommal. Egyiküknek
hamarosan lejár a védett ideje, másikjuk pedig - az unió adatbázisa
szerint - visszavonta a 2005-től élő szabadalmát...
Árulkodó még
a parancssor tracert utasítása is, amellyel a kumo és a bing esetében
is ugyanoda jutottunk. Washingtonig, utána már titkosított szálon ment
tovább az adatáramlás. Valamint a WhoIs adatbázisa
szerint a kumo domainekkel megegyező módon a fontosabb bing web-címek,
mint a bing.com, a bing.net és a bing.co.uk mind a Microsoft
tulajdonában vannak. Egyedül csak a bing.org kakukktojás, amelyet
jelenleg egy holland informatikai cég birtokol. Persze utóbbinál is
elképzelhető, hogy a két vállalat között van valamiféle együttműködés.
Ráadásul nem lehet szó nélkül elmenni a ZDNet és a Microsoft korábbi felmérése
mellett sem, amelyben arról faggatták az olvasókat, hogy milyen új
nevet látnának szívesen. Akkor a kumo nyert közvetlenül a bing előtt.
Összességében
tehát úgy tűnik, hogy a félig nyilvánosan megszellőztetett kumo mellett
szépen csendben felnőtt a bing márkanév is, ami miatt jelenleg nehéz
megtippelni, hogy a Microsoft megújult keresője pontosan milyen névvel
is fog működni. Utóbbi felé billentheti a mérleg nyelvét, hogy a
redmondi cég termékeinek csak nagyon ritkán választja azt a nevet,
amelyet még a projekt-időszakban használ (a Windows 7 kivétel volt).
Így logikus következhet, hogy a kereső végleges változata kumo-ról
bing-re fog változni, elhagyva a fejlesztési időszakban elkoptatott
nevet.
Megaszövetség alakult (2008-ban) a keresőpiac legnagyobb riválisai részvételével, mégpedig az internetes oldalak könnyebb indexelése érdekében. A három nagy a Google megoldását fogadta el közös alapnak.
A Google, a Yahoo és a Microsoft a jelek szerint hajlandó
együttműködni, ami némileg meglepő a kiélezett versenyben. A három cég
közösen jelentette be,
hogy az internetes oldalak beindexelését, azaz a keresőkbe történő
felvételét megkönnyítendő, egységes alapokra helyezik a procedúrát, így
az oldalak üzemeltetőinek egyetlen helyen kell bejegyezniük lapjukat. A
szövetség tagjai a Google Sitemaps
nevű megoldását, annak is a 0.9-es verzióját fogadták el közös
platformnak, amelyhez a jövőben mindhárom nagy kereső alkalmazkodni
fog.
A szövetség gondolata a Google és a Yahoo ötletfelelőseitől származik,
akik így szeretnék megkönnyíteni az adminisztrátorok dolgát, illetve
tovább népszerűsíteni a keresőmotorokat. Aki ugyanis eddig be szeretett
volna kerülni a nagyobb keresők indexébe, annak mindhárom helyen külön
jeleznie kellett ezen szándékát, és mindhárom megoldás külön-külön
végezte el az adott weboldal átvizsgálását, indexelését.
A most létrejött szövetség, illetve a közös platform azt jelenti, hogy
egyetlen központi lapon végezhetjük el a procedúrát, ami mindenképpen
könnyebbséget jelent. Persze egy valamirevaló kereső nem várja el, hogy
minden honlap-tulajdonos bejelentse lapjait, a hivatkozásokat követve
magától is megtalálja azokat, de sokan inkább biztosra mennek - és
előkelőbb helyezésre pályáznak a terjedelmes listában.
"Közösen ismertetjük a kezdeményezést, és arra számítunk, hogy
hamarosan még több keresőmotor csatlakozik hozzánk" - jelentette ki Tim
Mayer, a Yahoo termékmenedzselésért felelős igazgatója. Ken Moss, a
Windows Live Search igazgatója a Microsoft részéről ehhez annyit tett
hozzá, hogy reményeik szerint ez csak az első közös projekt a három cég
között, vagyis további együttműködésre számítanak, mégpedig több
területen.
(hirdetések, üzlet, pénz ...)
A PPC világban van élet a Google berkein kívül is, igaz, sokkal kevesebb mint belül.
Magyarországon üdítő színfolt az E-target, de mégis, ennyivel kvázi be
kell érjük akik itthon és itthonról szeretnénk hirdetni. A Google sok
sok igazán izgalmas szolgáltatása is elérhetetlen itthonról, de azokn
rendszerek amikkel jó lenne hirdetni szintén. (Igen, tudom, trükkökkel
meg lehet oldani a regisztrációt, hirdetni is lehet, de amíg ilyen
gyengék a magyar piacon, addig minek?)
Szóval azért odakinn pörög az élet, csak itthon kell beérnünk kettő rendszerrrel.
Egy kis nemzetközi kitekintés és értékelés egybegyúrva.
Az RKG Rimm-Kaufman havi jelentése
szerint a náluk elköltött pénz nagy része a Google-hoz megy, de azért
ott van a MS és a Yahoo és az ASK is. (grafikonban nem erősek, egyforma
színekkel jelölték a Yahoo-t és az Ask-ot, szóval a felső a Yahoo.
A grafikonból látszik, hogy a Google nőtt, és úgy tűnik a Yahoo kárára. A számaik szerint ez laza 5% a piacból (ami átment a nagyobbhoz).
Egy kicsivel közelebbi elemzés azonban a mennyiség mellett minőségi mutatókat is megmutat:
És itt a hoppá, ugyanis ha jól látom, A Picipuha beelőzött, plusz a Google is erősödött a tavaly nyári harmadik helyről. Ez azt mutatja, hogy a Microsoft rendszere bizony minőségi látogatásokat tud hozni, de mennyiségben bizony kevés.
És vajon mennyi az annyi, mennyibe kerül egy kattintás?
Íme a számok:
A Google a legdrágább a Yahoo a legolcsóbb. A felfelé mutató ív a decemberi felfokozott ritmust mutatja.
Itt megtalálható egy másik cikk amely mélyebben elemzi ezt a pár grafikont.
A lényeg azonban látszik:
1, A Google szuperdomináns a piacon.
2, Minőségben a Microsoft, mennyiségben a Yahoo lehet versenytársa
Molnár József cikkeiből szemelgetve
|
|
M Imre írta 1 napja a(z) Egyszerűen: mi az a ChatGPT? videóhoz:
AI-generált kép terjed a leghosszabb egyutcás lengyel...
M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Indafotó: A szolgáltatás 2025. március 31-én 24:00 -kor ...
M Imre írta 1 hete a(z) Az internetes csalások fajtái és a javasolt védekezés lehetőségei blogbejegyzéshez:
A Veszprém vármegyei rendőrök - az online csalás megelőzése ...
M Imre írta 1 hete a(z) Egyszerűen: mi az a ChatGPT? videóhoz:
Intelligens tájak A Földgömb Online | Feb 28, 2025 A 2024-...
M Imre írta 1 hete a(z) Újév: kilátások ... képhez:
Egész életében abból élt, hogy a pontos időt árulta | 2025. ...
M Imre írta 1 hete a(z) Egyszerűen: mi az a ChatGPT? videóhoz:
A valóság relatív – Hogyan formálja át a fotográfiát a ...
M Imre írta 2 hete a(z) Egyszerűen: mi az a ChatGPT? videóhoz:
Kérjen kódolási segítséget a Gemini Code Assist ...
M Imre írta 2 hete a(z) Egyszerűen: mi az a ChatGPT? videóhoz:
Palkovics László visszatért, már azt is tudni, milyen pozícióban...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Aki keres, talál? A mély web a jövő
A Bing évek óta másolja a Google találatait
A Microsoft megvette a Skype-ot - cél a mobilos jelenlét erősítése
Csak az online anyagok töredéke érhető el jelenleg