Számítástechnika: BING - ó (Yahoo - Microsoft szövetség/2009.07.30.)

Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 279 fő
  • Képek - 145 db
  • Videók - 130 db
  • Blogbejegyzések - 605 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 491 db

Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 279 fő
  • Képek - 145 db
  • Videók - 130 db
  • Blogbejegyzések - 605 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 491 db

Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 279 fő
  • Képek - 145 db
  • Videók - 130 db
  • Blogbejegyzések - 605 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 491 db

Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 279 fő
  • Képek - 145 db
  • Videók - 130 db
  • Blogbejegyzések - 605 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 491 db

Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az All Thing Digital információi szerint megköttetett a Microsoft-Yahoo megállapodás. Utóbbi keresője a jövőben a Bing motorját használhatja, míg a szponzorált linkek bevételeiből a Yahoo részesülhet.

 

All Things Digital információ szerint megköttetett a Microsoft és a Yahoo között a kereső- és online hirdetési üzletág megosztásával kapcsolatos megállapodás, amelyet hivatalosan 24 órán belül bejelentenek majd a két cég képviselői.

 

2009 július 30-án létrejött a megállapodás!

 

yahoo.jpg


A kiszivárgott hírek alapján a korábbiakban vártól eltérően a Yahoo nem kap részvényeket cserébe, s a Microsoft sem vásárolja fel utóbbi üzletágát. A jövőben ugyanis a Yahoo keresője mögött a Microsoft Bing motorja fog dolgozni Hurrá :) (a BING tulajdonképpen a Windows LIVE keresőmotorja ... volt. És mi lesz vajon belőle?), míg cserébe a Yahoo értékesítheti a két keresőben megjelenő szponzorált linkeket. Így mindkét cég jól jár, hiszen a Microsoft igyekszik mindent megtenni, hogy feljebb tornássza döntés-előkészítő motorjának a piaci részesedését, faragva a Google-vel szembeni hátrányából. Míg a komoly pénzhiánnyal küzdő Yahoo így extra bevételre tehet szert. Főként, hogy korábbi felmérések szerint a Bing hirdetési rendszere a három rivális közül a legmagasabb átkattintási aránnyal büszkélkedhet, így hasonlóan magad bevételt hozhat, mint az egyébként népszerűbb Yahoo.

Eddig még a Yahoo és a Microsoft szóvivője sem kommentálta a híreszteléseket, miközben több hírügynökség is biztosra veszi a megállapodást. Ezt támasztja alá, hogy a Yahoo vezérigazgatója, Carol Bartz májusban megerősítette, hogy a két cég tárgyalásokat folytat és Steve Ballmer többször is közölte, hogy a Microsoft érdeklődik az együttműködés iránt. Mint ismeretes, a redmondi szoftvercég tavaly 47.5 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatot tett a Yahoo-ra, de az akvizíció végül meghiúsult.

A Google jelenleg a keresési hirdetési piac 75 százalékát uralja az Egyesült Államokon belül, míg két konkurense csak körülbelül 24,5 százalékot tudhat magáénak (Yahoo 20 százalék, Bing 4,5 százalék), s ha a megállapodás megszületik, akkor valamelyest faraghatnak a hátrányukból. A Yahoo-nak ráadásul jól jönne minden egyes bevétel, hiszen korábban kiszivárgott hírek szerint a céget komolyan megviseli a gazdasági recesszió.

A ComScore legutóbbi adatai szerint júniusban a Google a keresési piac 65 százalékát tudhatta magáénak, őt követte a Yahoo 19,6 százalékkal és a Bing 8,4 százalékkal.

 

A Microsoft és a Yahoo hivatalosan bejelentette: összefogtak a keresőpiacon, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a Google dominanciája ellen.

 

A 29-én kiszivárgott hírek után a Microsoft és a Yahoo hivatalosan is megerősítette a megállapodásuk tényét, amely alapján a jövőben a Yahoo keresőszolgáltatása a Microsoft Bing technológiáját fogja használni, a Yahoo pedig kizárólagos értékesítőként végzi majd a két cég számára a prémium hirdetések szervezését.

 

microsoft-yahoo.jpg


Ennek megfelelően mindkét cég vezérigazgatója lelkesen nyilatkozott a megállapodásról.

„A méret a hirdetők számára is előnyt jelent, hiszen az egységes platform és értékesítőcsapat egyszerűsíti folyamataikat és fokozza hatékonyságukat. A megállapodásnak köszönhetően mi magunk pedig több energiát tudunk fordítani az elsődleges profilunkhoz illeszkedő célokra: ügyfélbázisunk bővítésére, a hagyományos hirdetési módszerekre és a mobil használati élmény fejlesztésére" - vélte Carol Bartz, a Yahoo vezérigazgatója.

"A Yahoo-val kötött megállapodás eredményeként elérjük azt a nagyságrendet, amelynél még gyorsabban tudjuk fejleszteni keresőmegoldásaink relevanciáját és hasznosságát. A Microsoft és a Yahoo! tisztában van vele, milyen nagy lehetőségek rejlenek az optimális keresés megvalósításában, s ezzel a megállapodással meg tudjuk alkotni a jövő keresését" - tette hozzá Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója.

A Microsoft-Yahoo megállapodás értelmében ugyanis egyesítik erőiket és hatékonyabban képesek fellépni a Google keresőjével szemben, amely szinte egymaga uralja a piacot. A ComScore júniusi adatai szerint míg a nagy rivális a keresési piac 65 százalékát tudhatta maga mögött, addig a Yahoo csak 19,6 százalékon, a Bing pedig 8,4 százalékon állt. Összefogásuk eredményeként viszont a Bing hirtelen 28 százalékra ugrik fel, amellyel már komoly riválisként léphet fel a Google keresőjével szemben.

4%-ra büszkék is lehetnek :)) (24+4)


Ennek köszönhetően a hirdetők körében népszerű lehet a közös platform, hiszen így még nagyobb célközönséget érhetnek el. A Microsoft sajtóközleményének megfogalmazásával élve: "a hirdetők többé nem lesznek kiszolgáltatva egyetlen, a keresési piac több mint 70 százalékát uraló vállalatnak". Ejha! :) és az operációs rendszer tekintetében?

A Bing is jól jár, hiszen 28 százalékával már nem csak ígéret lesz, hanem a Google mellett a második legnagyobb kereső, amely miatt elképzelhető, hogy webmesterek tömegei kezdik majd el oldalaikat a Microsoft Bing keresőjére optimalizálni, így javítva annak hatékonyságát. Minden bizonnyal! :D Kedves webmesterek, hallottátok!

A megállapodás legfontosabb elemei:

  • A Microsoft 10 évre kizárólagos jogot szerez a Yahoo! keresési alaptechnológiáinak hasznosítására, és meglévő webes keresési platformjaiba integrálhatja azokat.
  • A Microsoft Bing lesz a Yahoo! oldalainak kizárólagos algoritmikus és fizetős keresési platformja. Működése más területein (pl. a hagyományos internetes hirdetési technológia fejlesztése terén) a Yahoo! továbbra is saját technológiáját és adatait használja.
  • A Yahoo! kizárólagos értékesítőként szervezi mindkét vállalat prémium hirdetéseit. Az önkiszolgáló hirdetés mindkét partnernél a Microsoft AdCenter platformján működik majd, a keresési hirdetések árát pedig az AdCentre automatikus aukciós eljárása állítja be.
  • Mindkét vállalat megtartja saját külön hagyományos internetes (nem kereső alapú) hirdetési üzletágát és értékesítési csapatát.
  • A jövőben is a Yahoo! készíti saját oldalai felhasználói felületeit, ide értve a keresési felületeket is, függetlenül attól, hogy az ténylegesen Microsoft technológiát használ majd.
  • A Microsoft az első öt évben megosztja partnerével a Yahoo! saját vagy általa üzemeltetett, valamint a társult oldalakat tartalmazó hálózatban generált forgalomból szerzett árbevételt.
  • A Microsoft az első másfél évben garantálja a Yahoo! számára az egy keresési műveletre vetített árbevételt.
  • A felhasználói adatvédelem érdekében a megállapodás a közös keresési platform üzemeltetéséhez és fejlesztéséhez szükséges minimumra szorítja a vállalatok között megosztott adatok mennyiségét és a megosztott adatok felhasználására nézve is korlátozásokat tartalmaz. Az egyezség a már megszokott magas szinten tartja a partnerek által eddig is követett ágazatvezető adatvédelmi gyakorlatot.

 

Valójában mindkét fél jól jár: a gyengélkedő Yahoo tőkeinjekciót kap, a Microsoft pedíg egy kész és igazán jó rendszert,melynek rossz a reklámja. Mindkettejüknek szükségük van erre.


A megállapodás nem vonatkozik a két vállalat weboldalaira és termékeire, e-mail és azonnali üzenetküldési szolgáltatásaira, hagyományos internetes hirdetési és más üzleti tevékenységére. Ezeken a területeken a partnerek továbbra is egymás versenytársai.

A tranzakció végrehajtásához hatósági jóváhagyás szükséges. A ma aláírt megállapodásban a felek rögzítették, hogy az ügylet lezárása előtt részletesebb, végleges megállapodást kötnek. A Microsoft és a Yahoo! biztos abban, hogy a szakmai fórumok és a szabályzó hatóságok alaposan meg fogják vizsgálni a megállapodást, és mindketten készséggel válaszolnak a felmerülő kérdésekre. A partnerek azt remélik, hogy 2010 elején sor kerülhet a tranzakció lezárására.

 

 

Nem nagy durranás a magyar Bing

 

Már a magyar felhasználók számára is elérhető a Microsoft új keresője. Egyelőre azonban ne várjunk tőle nagy csodát.

 

A hosszú hétvégén csendben hazánkban is elérhetővé vált a Microsoft új döntés-előkészítő keresője, amelyet a magyar felhasználók a bing.hu, illetve a bing.com web-helyeken érhetnek el. Igaz, a magyar változat egyelőre nem teljesen az, amit vártunk. Miért lenne csoda. Sajnos a programok tekintetében is előbb van kész a lengyel patch, mint a miénk. És a honositomuhely.hu elérhetetlen lett .... például.

 

bing1.jpg

A magyar és az amerikai Bing


A béta állapotú magyar Bing ugyanis egyelőre nem tartogat sok újdonságot. Látszólag nem más, mint az átnevezett Live Search, ami miatt még félkésznek sem nagyon lehet nevezni. A tengerentúlon már elérhető újdonságokat pedig ne is keressük. Rájuk nagy valószínűséggel még várniuk kell a hazai felhasználóknak. A Béta állapot jelzés azt jelenti, hogy nincs szavatosság vagy garancia :)

Érdemes ehhez mindkét lokalizációt megnézni, hogy láthatóvá váljanak a markáns különbségek. Az amerikai Bing már négy kiemelt területen támogatja az eredményesebb döntéshozatalt: vásárlás, utazástervezés, egészségügyi információk és helyi üzletek keresése.

 

bing3.jpg

Markáns különbségek ... de mit kezdjünk mi, magyarok egy amerikai lokalizációval?


A tengerentúlon ráadásul már a keresés során alkategóriákba rendezi a találatokat attól függően, hogy a felhasználó milyen kulcsszavat gépel be. Ha például az amerikai kiadásában egy autómárkára keresünk, akkor a bing külön szortírozza a kereskedőket, a szervizeket, a képeket, a videókat, és az adott típussal foglalkozó fórumokat, problémákat, valamint más felhasználók értékelését is. Az oldalsávon megjelenő hasonló keresések mezőben ezen felül hasznos kulcsszó párosításokat is felajánl, ha nem pontosan azt kaptuk a keresés során, amit várunk. Valamint a linkek mellett megjelenő apró betekintők a felesleges kattintásokat igyekszenek kiszűrni.


bing2.jpg

Állítsuk át a lokalizációt!


Egyelőre azonban mindez hangsúlyozottan még a hazai szolgáltatásoknál nem működik. Így a magyar felhasználóknak várniuk kell, vagy jobb esetben áttérhetnek Egyesült Államokbeli lokalizációra. Ehhez a jobb felső sarokban kattintsuk a második opcióra, majd állítsuk át a területi beállításokat.

 

 

Így optimalizáljuk oldalunkat Microsoft Bing-re!

(egy kis webmesterség)

 

A Bing nagy vonalakban hasonló módon keres, mint társai. Az apró eltérések miatt azonban a webmestereknek érdemes néhány apró-módosítást elvégezniük oldalaikon, hogy a Microsoft keresőjében is minél előkelőbb pozícióba kerülhessenek.

 

A redmondi szoftvercég közzétette új keresőjének, a Bingnek 24 oldalas dokumentációját, amelyben hasznos tippeket adnak web-mestereknek a Bing-es keresőoptimalizálás kapcsán. Bár a Bing magyar kiadása még nem tartalmazza a tengerentúlon elérhető újdonságokat, s csupán a (Windows) Live Search átnevezett változatának felel meg én mondtam :D, érdemes felkészülni az érkezésére. Kevés módosítást kell ugyanis alkalmazni a web-oldalak forráskódjában, hogy azok ne csak a Google esetében kerüljenek az élmezőnybe. .. ha megfizetik ...

 

bing_webmester.jpg

Webmester Központ a Bing új ruhájával


Ne feledjük: alapvetően a Bing is kereső…

:) Tényleg?
A Microsoft bármennyire hangsúlyozza, hogy a Bing esetében egy döntéselőkészítő-motorról van szó, a keresőoptimalizálásnál gyakorlatilag keresőként kell rágondolnunk. Főként, hogy a Bing örökölte a Live Search motorját. Vagyis továbbra is az MSNBot végzi a lényegi munkát, amely rivális társaihoz hasonlóan leginkább a web-oldalak tartalmát indexeli és analizálja. Többek között figyeli a meta-információkat, az URL-mezőt, az oldalra mutató linkeket és azok tartalmát, hogy ezek alapján rangsorolja a találatokat egy bizonyos kulcsszóra. Magyarán ezen tekintetben nem különbözik például a Google, vagy a Yahoo keresőjétől.


A Live-os örökséget viszi tovább emellett a kereső webmester központja is, amely gyakorlatilag csak a nevében változott, funkcionalitásában nem. A www.bing.com/webmaster címen elérhető vezérlőben érdemes web-oldalunkat regisztrálni, hiszen az új látogatókat eredményezhet.

 

arany_haromszog.jpg

A mágikus „arany háromszög”

 

Egyedüli újdonság, hogy az eddigi 10 ezer helyett immár akár 50 ezer címet tartalmazó web-térképeket is képes kezelni a rendszer, miközben azok fájlmérete továbbra sem lehet nagyobb 10 MB-nál. A fenti okok miatt, akik már elküldték térképüket a Microsoft keresőjének, nem kell a műveletet a Bing-nél megismételniük. Akik viszont ezt nem tették meg, regisztráció nélkül is pótolhatják a hiányosságukat. Ehhez írják be a következő sort a böngészőbe, ahol logikus módon a "sitemap" után a saját web-térképünket kell megadnunk.


http://www.bing.com/webmaster/ping.aspx?sitemap=www.oldalam.hu/sitemap.xml

 

…más logikával
Ha szeretnénk kihasználni a Bing képességeit, akkor viszont már mindenképpen érdemes átböngészni az oldalunk forráskódját. A kereső ugyanis habár nagyjából hasonló módon keres, mint társai. A találatokat mégis eltérően jeleníti meg. Így ha jó pozícióban szeretnénk kerülni érdemes tudatában lennünk a Bing képességeivel.


A legfontosabb (?), hogy a Bing leginkább az első öt találatra fókuszál, mivel a Microsoft elmondása szerint a felhasználók az arany háromszög elv (?) értelmében az ötödik találaton túl már nem böngészik a felkínált hivatkozásokat. Inkább módosítják és pontosítják a kereső-kifejezést, hogy közelebb kerüljenek az áhított információhoz. Mivel ezen ok miatt csak minden negyedik keresés hoz sikert ezért a redmondi szoftvercég száműzte az ötödik pozíción túl lévő találatokat, hogy helyükre bizonyos kritériumok alapján csoportosított hivatkozások kerüljenek. Valamint a gyakori kulcsszó pontosítások miatt a Bing maga is felajánl további lehetséges kulcsszó párosításokat.

 

bing_kateg.jpg

Kategorizált hivatkozások

 

Vagyis ha nem férünk be az első ötbe :DDD, akkor egyrészt érdemes ezen felkínált ajánlott párosításokra optimalizálni az oldalunkat, illetve célravezető lehet a külön csoportosított alkategóriák dobogós helyeit megcélozni.


Főként, hogy mivel ebben az esetben speciálisan csoportosított linkekről van szó, ezért azok sokkal nagyobb átkattintási aránnyal rendelkeznek, mintha sima 6-10 pozícióban lévő találatok lennének. Például egy tévékészülék esetén a szervizeket külön gyűjtve a felhasználó rögtön a neki érdekes linkekhez tud navigálni. Ezen találatokat a Bing több mint 300 kritérium alapján szedi csoportokba, vagyis ha az alkategóriára optimalizáljuk oldalunkat, akkor jó eredményt érhetünk el.

 

Természetesen itt is számít a relevancia, így nem releváns hivatkozásokkal kár próbálkozni. Az átkattintási arány úgyis ellenünk fog dolgozni.

 

bing_bestmatch.jpg

 

Kiemelt kulcsszavak


Persze a legjobb eredményt a "Best match" biztosítja, ám ezt csak nagyon ritka esetben kaparinthatjuk meg. A Bing szerkesztői ugyanis bizonyos kulcsszavak esetén - mint például jelenleg a UPS, vagy az Amazon - plusz szolgáltatásokat nyújtanak a hozzá tartozó kulcsszavak tulajdonosai számára. Ekkor nem csak a web-oldalon belülre mutatóhivatkozásokkal látják el a találatokat, hanem plusz információkat és egyedi keresődobozokat is csatolnak hozzá.

Tiltsuk le az előnézetet!
a Microsoft Bing egyik további újítása, hogy immár betekintést nyújt a találatok web-oldalaiba, hogy így is csökkentse a felesleges kattintások számát. A rendszer azonban lehetőséget nyújt arra, hogy ezt oldalunk esetén letiltsuk. Ehhez a következő sort írjuk be az oldalunk meta-információkat tartalmazó mezőjébe:

bing_metaname.jpg

A Firefox, Opera, SeaMonkey is képes betekintést nyújtani a meg nem nyitott weboldalakra, előnézeti kis ablakként!

 

 

Kumo - Windows7

 

A harmadik nevet koptatja a Microsoft új keresője. A kumo mellett minden jel szerint csendben felnőtt a bing, amely jelenleg szintén befutónak tűnik.

 

Megjelent cikkükben már előre megelőlegeztük, hogy a Live Search hamarosan megjelenő utódjának kumo lesz a neve. Most egy kicsit kénytelenek vagyunk visszatáncolni, hiszen a kumo és a Kiev Search után egy újabb lehetséges versenyző jelent meg a színen: a bing.com

A nevet elsőként az amerikai Andvertising Age magazin dobta be a köztudatba, mikor úgy fogalmazott: "A szoftveróriás körülbelül 80-100 millió dollárt tervez elkölteni a bing bevezető kampányára, remélve hogy az így nagyobb piaci részesedést érhet el. Ez nagy kampánynak számít, főként, ha a Google elmúlt évi 25 milliós reklámköltését vesszük alapul". Természeten a lap később profiljából adódóan inkább a reklámköltéseket veszi górcső alá, de nem lehet elmenni szó nélkül a mellett, hogy a cikk szerzője már nem kumo-ról beszél, hanem bing-ről.

 

 

bing_szabadalom.jpg


Ez alapján vélhetnénk úgy, hogy fals információról van szó, ám egy rövid kutakodásunk alapján kiderült, hogy a bing-et igenis komolyan kell venni. Jelenleg ugyanis körülbelül 50-50 százalék esélye van arra, hogy a kumo helyett az ő nevével fémjelezzék a következő hetekben bemutatandó új keresőt.

Egyrészt árulkodó az Európai Unió Szabadalmi Hivatalának adatbázisa, amely szerint a redmondi szoftvercég 2009. március 2-án bejegyeztette a bing nevet, hogy azon például keresőszoftvert működtessen, reklámtevékenységet folytathasson, és telekommunikációs tevékenységeket végezhessen. Pontosan úgy, ahogy azt még december 4-én a kumo esetében tette. Ráadásul érdekesség, hogy jelenleg még a Microsofton kívül két cég rendelkezik a "bing" névhez kötődő szabadalommal. Egyiküknek hamarosan lejár a védett ideje, másikjuk pedig - az unió adatbázisa szerint - visszavonta a 2005-től élő szabadalmát...

Árulkodó még a parancssor tracert utasítása is, amellyel a kumo és a bing esetében is ugyanoda jutottunk. Washingtonig, utána már titkosított szálon ment tovább az adatáramlás. Valamint a WhoIs adatbázisa szerint a kumo domainekkel megegyező módon a fontosabb bing web-címek, mint a bing.com, a bing.net és a bing.co.uk mind a Microsoft tulajdonában vannak. Egyedül csak a bing.org kakukktojás, amelyet jelenleg egy holland informatikai cég birtokol. Persze utóbbinál is elképzelhető, hogy a két vállalat között van valamiféle együttműködés.

Ráadásul nem lehet szó nélkül elmenni a ZDNet és a Microsoft korábbi felmérése mellett sem, amelyben arról faggatták az olvasókat, hogy milyen új nevet látnának szívesen. Akkor a kumo nyert közvetlenül a bing előtt.

 

kumo.jpg

Összességében tehát úgy tűnik, hogy a félig nyilvánosan megszellőztetett kumo mellett szépen csendben felnőtt a bing márkanév is, ami miatt jelenleg nehéz megtippelni, hogy a Microsoft megújult keresője pontosan milyen névvel is fog működni. Utóbbi felé billentheti a mérleg nyelvét, hogy a redmondi cég termékeinek csak nagyon ritkán választja azt a nevet, amelyet még a projekt-időszakban használ (a Windows 7 kivétel volt). Így logikus következhet, hogy a kereső végleges változata kumo-ról bing-re fog változni, elhagyva a fejlesztési időszakban elkoptatott nevet.

 

 


Megaszövetség alakult (2008-ban) a keresőpiac legnagyobb riválisai részvételével, mégpedig az internetes oldalak könnyebb indexelése érdekében. A három nagy a Google megoldását fogadta el közös alapnak.

 

A Google, a Yahoo és a Microsoft a jelek szerint hajlandó együttműködni, ami némileg meglepő a kiélezett versenyben. A három cég közösen jelentette be, hogy az internetes oldalak beindexelését, azaz a keresőkbe történő felvételét megkönnyítendő, egységes alapokra helyezik a procedúrát, így az oldalak üzemeltetőinek egyetlen helyen kell bejegyezniük lapjukat. A szövetség tagjai a Google Sitemaps nevű megoldását, annak is a 0.9-es verzióját fogadták el közös platformnak, amelyhez a jövőben mindhárom nagy kereső alkalmazkodni fog.

A szövetség gondolata a Google és a Yahoo ötletfelelőseitől származik, akik így szeretnék megkönnyíteni az adminisztrátorok dolgát, illetve tovább népszerűsíteni a keresőmotorokat. Aki ugyanis eddig be szeretett volna kerülni a nagyobb keresők indexébe, annak mindhárom helyen külön jeleznie kellett ezen szándékát, és mindhárom megoldás külön-külön végezte el az adott weboldal átvizsgálását, indexelését.

A most létrejött szövetség, illetve a közös platform azt jelenti, hogy egyetlen központi lapon végezhetjük el a procedúrát, ami mindenképpen könnyebbséget jelent. Persze egy valamirevaló kereső nem várja el, hogy minden honlap-tulajdonos bejelentse lapjait, a hivatkozásokat követve magától is megtalálja azokat, de sokan inkább biztosra mennek - és előkelőbb helyezésre pályáznak a terjedelmes listában.

"Közösen ismertetjük a kezdeményezést, és arra számítunk, hogy hamarosan még több keresőmotor csatlakozik hozzánk" - jelentette ki Tim Mayer, a Yahoo termékmenedzselésért felelős igazgatója. Ken Moss, a Windows Live Search igazgatója a Microsoft részéről ehhez annyit tett hozzá, hogy reményeik szerint ez csak az első közös projekt a három cég között, vagyis további együttműködésre számítanak, mégpedig több területen.

 

 

Google, Yahoo, Microsoft, Ask

(hirdetések, üzlet, pénz ...)

 

A PPC világban van élet a Google berkein kívül is, igaz, sokkal kevesebb mint belül.
Magyarországon üdítő színfolt az E-target, de mégis, ennyivel kvázi be kell érjük akik itthon és itthonról szeretnénk hirdetni. A Google sok sok igazán izgalmas szolgáltatása is elérhetetlen itthonról, de azokn rendszerek amikkel jó lenne hirdetni szintén. (Igen, tudom, trükkökkel meg lehet oldani a regisztrációt, hirdetni is lehet, de amíg ilyen gyengék a magyar piacon, addig minek?)

Szóval azért odakinn pörög az élet, csak itthon kell beérnünk kettő rendszerrrel.
Egy kis nemzetközi kitekintés és értékelés egybegyúrva.
Az RKG Rimm-Kaufman havi jelentése szerint a náluk elköltött pénz nagy része a Google-hoz megy, de azért ott van a MS és a Yahoo és az ASK is. (grafikonban nem erősek, egyforma színekkel jelölték a Yahoo-t és az Ask-ot, szóval a felső a Yahoo.

 

 

A grafikonból látszik, hogy a Google nőtt, és úgy tűnik a Yahoo kárára. A számaik szerint ez laza 5% a piacból (ami átment a nagyobbhoz).

Egy kicsivel közelebbi elemzés azonban a mennyiség mellett minőségi mutatókat is megmutat:


 

És itt a hoppá, ugyanis ha jól látom, A Picipuha beelőzött, plusz a Google is erősödött a tavaly nyári harmadik helyről. Ez azt mutatja, hogy a Microsoft rendszere bizony minőségi látogatásokat tud hozni, de mennyiségben bizony kevés.

És vajon mennyi az annyi, mennyibe kerül egy kattintás?


Íme a számok:


 

A Google a legdrágább a Yahoo a legolcsóbb. A felfelé mutató ív a decemberi felfokozott ritmust mutatja.

 

Itt megtalálható egy másik cikk amely mélyebben elemzi ezt a pár grafikont.

A lényeg azonban látszik:

1, A Google szuperdomináns a piacon.
2, Minőségben a Microsoft, mennyiségben a Yahoo lehet versenytársa

 

 

Molnár József cikkeiből szemelgetve

Címkék: bing google hirdetés internet kereső keresőmotor magyar microsoft yahoo

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 11 órája a(z) Egyszerűen: mi az a ChatGPT? videóhoz:

Partnerségre lépett a Stack Overflow és az OpenAI | 2024. ...

M Imre írta 11 órája a(z) Már elérhető a végleges adattörlő alkalmazás blogbejegyzéshez:

Minden vevőnek lenyomják a torkán az adattörlő kódot A ...

M Imre írta 1 napja a(z) Fényképezés, képek szerkesztése és minden hasonló témakör fórumtémában:

Lucifer a 4-6-os villamoson – irodalmi és fotópályázatot...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A Spotify a jelek szerint új módszert talált arra, hogy ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Dropbox Sign: Többek között mailcímekhez, ...

M Imre írta 6 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

„Azon túl, hogy a BASIC Kemény János miatt részben ...

M Imre írta 6 napja a(z) Fényképezés, képek szerkesztése és minden hasonló témakör fórumtémában:

A május 1-jei felvonulások története 33 csodás képben | ...

M Imre írta 1 hete a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Gyűlnek a panaszok a Google Chrome – és az azonos ...

M Imre írta 1 hete a(z) Steam Linuxon (játékplatform) blogbejegyzéshez:

Lebuktak a potyázók, a Steam megszüntetett egy népszerű ...

M Imre írta 1 hete a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Reklámokat rakott a Windows 11 Start menüjébe a Microsoft ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu