Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Több teltházas mozis vetítés után végre elérhető – ráadásul ingyenesen – a Vakondok 4 – végigjátszás című dokumentumfilm, amely a 80-as és 90-es évek hazai játékfejlesztési világát dolgozza fel. A becsempészett Commodore 64-esektől kezdve, az átkódolt éjszakákon át egészen a technikai bravúrokig mindenről szó van a filmben. Tipikus lenyomata az akkori világnak, a vasfüggöny mögötti mesterséges elszigeteltségnek, ahol azért a tehetségek és a kapcsolatok utat találnak nyugatra. Ajánlom mindenkinek, aki akkoriban kezdett ismerkedni a számítástechnikával, de azoknak is, akik csak a múzemból ismerik a Commodore 64, az Amiga és az akkori konzolok világát.
A készítők azonban fejükbe vették, hogy ismét vonzóvá tegyék a „rongyosra” játszott kópiákat. Ugyanis a következő filmeik támogatásához egy eszkluzív Blue-Ray kiadással gazdagítják, amely 40 óra extra anyagot tartalmaz a filmből kimaradt jelenetekkel, és werkfilmmel.
Az se búsuljon, akinek nincs Blu-Ray lejátszója, mert: Minden támogatónak, akinek jár a fizikai hordozó, lehetősége lesz letölteni a lemezek image fájljait is, így számítógép segítségével akkor is meg fogja tudni nézni azt, ha nincs Blu-Ray lejátszója. (Természetesen a fizikai hordozót is megkapja.)
A Vakondok 4-ről
A Vakondok 4 – Végigjátszás egy dokumentumfilm a 80-as, 90-es évek magyar videojáték-fejlesztéseiről. Történet egy korról, amikor a magyar fejlesztők munkáit szinte az egész világ ismerte, miközben nem sok mindenki tudott arról, hogy Magyarországon egyáltalán folynak ilyen fejlesztések. A filmet olyan neves nemzetközi rendezvényeken vetítették már, mint az amerikai Game Developers Conference, ami a világ legrangosabb játékfejlesztői konferenciája, vagy az európai Gamescom.
A film magyar változata ingyenesen megnézhető a vakondok4.hu. oldalon.
Most pedig itt a lehetőség, hogy segítségeddel a film díszdobozos gyűjtői kiadása is létrejöhessen.
Kampányfilm: https://www.youtube.com/watch?v=9UGpgpsgXHA
Ha ingyen nézhető a film, akkor minek ez a pénzgyűjtés?
Rengeteg visszajelzést kaptunk az elmúlt évben, hogy szívesen látnátok egy jó minőségű Blu-Ray kiadást a filmből. De még többen írtátok, hogy a filmhez forgatott interjúkat is szívesen megnéznétek teljes hosszukban. Ezt a két kérést kombinálva terveztük meg a Vakondok 4 gyűjtői Blu-Ray kiadását.
Mivel egy ilyen kiadvány legyártatása igen költséges, így saját forrásból nem tudjuk annak létrejöttét előfinanszírozni. Az Indiegogo segítségével most viszont lehetőséged van pénzügyi rizikó nélkül előrendelést leadni. Ha ugyanis nem jön össze a gyártáshoz minimálisan szükséges 500 darab előrendelés, akkor a kampány végén a rendszer automatikusan visszautalja a támogatóknak az általuk előre kifizetett összeget. A minimum összeg elérése esetén viszont le tudjuk gyártatni a kiadványt, és mindenki megkapja a saját példányát.
Mi kerül a 2db Blu-Ray lemezre?
A kampány megtekinthető itt és további információk is vannak a megjelenés üzemezésével, és az egyes célok elérése esetén elérhető további tartalmakkal kapcsolatban. A várhatóan 2018. novemberben megjelenő kiadás, személyes átvétellel már 25 dollárért elérhető.
A film megtekinthető itt: https://vakondok4.hu/film/
Előzmény
Egy ügynök titokban rég elfeledett történetek után kutat egy korról, amikor a számítógépes szórakoztatóipar szárnyra kapott. A kutatásai során talált információk alapján a vasfüggönynek köszönhető elszigeteltség ellenére Magyarországon a 80-as, 90-es években rendkívül színvonalas videojáték-fejlesztések folytak. Olyan kiadók adták ki a magyar játékokat, mint például a Commodore, Virgin, Activision. Egy 1984-ből előkerült cikkben a The Times arról számol be, hogy “…a nyugati játékboltok letakarítják polcaikat, hogy elférjenek rajtuk a magyar játékok…”.
A Vakondok 4 – Végigjátszás egy dokumentumfilm a 80-as, 90-es évek magyar videojáték-fejlesztéseiről. Történet egy korról amikor a magyar fejlesztők munkáit szinte az egész világ ismerte, miközben nem sok mindenki tudott arról, hogy Magyarországon egyáltalán folynak ilyen fejlesztések.
Ráadásként az alkotók megmutatták a filmet néhány a játékiparban tevékenykedő nagyágyúnak is, többek között Louis Castle-nek, a Westwood társalapítójának, akit a Dune II, Command and Counquer és a Red Alert klasszikusok elkészítésben műküdütt közre; Ian Livingstone-nak, akinek elnöksége alatt készült a Tomb Raider és Hitman, illetve David Bishopnak - Alladin és Dune:
A film zenéje elérhető és megvásárolható
Van még pár kimaradt jelenet is, amelyek szintén érdekesek:
Nagyon gyorsan tegye el azt a pisztolyt!
Magyarország még erősen a Szovjetunió hatása alatt állt, amikor beindult az ipari szintű magyar játékfejlesztés. A 80-as években nem egy alkalommal érkezett szovjet küldöttség Budapestre, akik néha a számítógépes játékokat fejlesztő Novotrade-hez is meghívást kaptak. Bár valószínűleg a szovjet küldöttséget egy cseppet sem érdekelte a játékfejlesztés, nem voltak veszélytelenek ezek a látogatások. A fejlesztők néha szó szerint az életükkel játszottak egy-egy videojáték bemutatása közben. A következő videóban az egyik túlélő, Zolnai Antal mesél élményeiről.
Miért Indiana Jones-nak köszönhető Lara Croft megszületése
Ian Livingstone 1975-ben Steve Jackson-nal együtt alapította meg Games Workshop nevű cégét. Kezdetekben irodára sem volt pénzük, így az albérletükből intézték a rendeléseket. A főbérlőjük viszont elég hamar megunta, hogy állandóan csomagok jönnek-mennek, és egyfolytában emberek keresik a Games Workshop boltot a házban, mivel mindenki azt hitte, hogy az egy rendes bolt. Így kitette őket az utcára. Ekkor úgy döntöttek, hogy inkább egy irodát bérelnek a cégnek semmint újabb albérletet maguknak, lakni pedig mindketten beköltöztek Steve Jackson furgonjába. A 80-as évek elején közösen alkották meg a Fighting Fantasy (Kaland Játék Kockázat) címen megjelent könyvsorozatot, majd Livingstone egy magyar csapattal belekezdett élete első számítógépes játékának fejlesztésébe. A 90-es években már az Eidos elnökeként pedig olyan játékok létrejöttét felügyelte, mint például a Tomb Raider vagy a Hitman.
Az ember, aki megismertette a Tetris-t a nyugattal
Stein Róbert 1956-ban menekült el Magyarországról, és néhány hónappal később Angliában kötött ki. Másfél éven keresztül egyik helyről a másikra került családjával, mire végre állandó lakhelyet tudtak szerezni. Érdekelte a számítástechnika, azon belül is főleg a különböző sakk-gépek. Így ezek kereskedelmével kezdett foglalkozni az 1978-ban alapított angliai SciSys cégnél. Amikor jó barátja, John Baxter a Commodore angliai vállalatának marketing menedzsere lett, közösen keresték fel Magyarországon Rényi Gábort, hogy felkérjék, szervezze meg a magyar számítógépes játékfejlesztés hátterét, és készítsenek játékokat az akkor megjelent új Commodore 64 géptípusra.
Ekkor indult a hosszútávú együttműködés a magyar Novotrade, mint játékfejlesztő cég, és Stein Róbert új cége, az angliai Andromeda Software között.
Stein Róbert volt az, aki először felfigyelt a szovjet fejlesztésű Tetris játékra is. Így az, hogy ma az egész világ ismeri, és hatalmas siker lett, nagy részben neki köszönhető.
A soha el nem készült magyar Star Trek játék
A Digital Reality által fejlesztett Imperium Galactica II-t nagyon sokan a valaha készült legjobb magyar számítógépes játéknak tartják. Azt viszont kevesen tudják, hogy ugyanez a fejlesztő csapat később egy Star Trek játékon is dolgozott. Az Activision még 2003-ban rendelte meg a játékot, de jogi gondok miatt végül dobni kellett az egyébként nagyon ütősen kinéző projektet. A Vakondok 4 forgatása közben kezünkbe jutott videóban feltűnik több különböző faj űrhajója és a legendás Deep Space Nine űrállomás is. Külön érdekesség, hogy a játékban debütált volna egy teljesen új faj, mely korábban egy filmben vagy sorozatban sem jelent meg. A videóban Fodor Tamás a Digital Reality egyik alapítója mesél a fejlesztésről.
Magyar módszer a fejlesztési határidő kijátszására
Manapság is gyakran előfordul, hogy a fejlesztők nem tudják rendesen befejezni a játékot a kiadó által kitűzött szűkös határidőig. Sokszor még hónapokkal később is érkeznek a szükséges javítások a játékhoz. A 80-as években viszont egy magyar fejlesztőcsapat még azt is megoldotta, hogy úgy adjon át egy félkész játékot a kiadónak, hogy annak ez fel se tűnjön. Tilesch Ferenc első játéka, a White Viper fejlesztése közben került olyan szituációba, ami könnyen az egész fejlesztés bukását jelenthette volna.
Videócsatorna: https://vimeo.com/moleman
Forrás: Linux Mint Magyar Közösség
|
|
M Imre írta 2 napja a(z) The Google Story videóhoz:
Örülhet minden androidos, az Apple után a Google is...
M Imre írta 2 napja a(z) The Google Story videóhoz:
Itt a vége a Play Áruház monopóliumának | 2024. ...
M Imre írta 2 napja a(z) The Google Story videóhoz:
A YouTube szerint nem is akarja eltűntetni a reklámidő-...
M Imre írta 2 napja a(z) The Google Story videóhoz:
A Google tavaly egyébként 237,85 milliárd dolláros ...
M Imre írta 2 napja a(z) The Google Story videóhoz:
Ilyent még nem csinált a Google: eladna valamit egy ...
M Imre írta 4 napja a(z) Misfortune Cookie - Több mint 12 millió otthoni router sebezhető "takeover"-re blogbejegyzéshez:
Mielőbb cserélje le, ha ilyen routert használ | 2024. 11. 15. ...
M Imre írta 5 napja a(z) Hogyan válasszunk feltörhetetlen jelszót? blogbejegyzéshez:
Ha látja a jelszavát ezen a listán, azonnal cserélje le |...
M Imre írta 6 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
A VMware idén korábban ingyenessé tette a Fusion és ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Korai Ubisoft karácsony: ingyen Watch_Dogs PC verzió (2017. 11. 13., 17:00 óráig)
Magyarul is tölthető az új Thunderbird (ingyenes levelező program)
Nokia Ovi Maps - Google Maps: navigációs rendszerek mobilra
Ingyen Nero, legálisan