Számítástechnika: Ilyen az új magyar kereső, a Bluu

Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 279 fő
  • Képek - 145 db
  • Videók - 130 db
  • Blogbejegyzések - 605 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 491 db

Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 279 fő
  • Képek - 145 db
  • Videók - 130 db
  • Blogbejegyzések - 605 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 491 db

Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 279 fő
  • Képek - 145 db
  • Videók - 130 db
  • Blogbejegyzések - 605 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 491 db

Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 279 fő
  • Képek - 145 db
  • Videók - 130 db
  • Blogbejegyzések - 605 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 491 db

Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A Bluu eredeti célja, hogy kereső- és kezdőlap legyen egyben.

 

Szűcs József és csapata, a Debreceni Egyetem hallgatói már 2006 óra fejlesztik keresőjüket.  A Google-uralom idejében keresőt fejleszteni – nos, ehhez már valóban elhivatottság szükséges.

2010. 03. 12.

 

Gyorsan szögezzük le: bármit is fogunk írni tesztünk során, ez nem változtat azon, hogy József és társai fantasztikus dolgot vittek végbe, és őszintén reméljük, hogy agyonnyomják a Google-t, milliárdosok lesznek, és pár év múlva arról írhatunk, hogy a Bluu Inc. székházat nyitott Kaliforniában, és csak magyar dolgozókat foglalkoztat. Ámen és hajrá! Nem is beszélve arról, hogy a fiúk milyen bátrak: a Google-uralom idejében keresőt fejleszteni – nos, ehhez már valóban elhivatottság szükséges.

 

A Bluu egyelőre egy nyilvánosan tesztelhető verzió (ma már nem "jellemzően" beta, azaz már rendelkezik az éles verzió tulajdonságaival), de már most különbözik a többi keresőtől, beleértve a szintén remek, és magyar Szörcs-öt  is. A legfontosabb különbség, hogy a Bluu egyetlen keresés alapján próbál minden információt megadni a netezőknek (a magyar netezőknek, hiszen kifejezetten ránk lett szabva a motor, így csak magyar nyelvű találatokat indexel).


 

Ezt a „mindent a felhasználóért”  filozófiát nagyon ügyesen integrálták a rendszerbe: találatokat láthatunk például már a kulcsszavak beírása után is, egy kis ablakban, anélkül, hogy akár az Entert lenyomtuk volna. Ha például beírjuk, hogy „techline”, máris láthatunk egy rövid összegzést a legrelevánsabb találatról (jelen esetben az oldalról), így eldönthetjük, hogy egyáltalán jó kulcsszót használunk-e. Sőt van, amikor több ilyen „előzetes találat” is látható a kis pop-up ablakban – a funkció első pillantásra furcsának tűnhet, pár perc után azonban megszokható, és nagyon kényelmes (nekem a teszt után már rendesen hiányzott a Google-ból…)

 

 

Szintén rokonszenves újítás, hogy a Bluu – amennyiben talál releváns oldalt – nem is fárasztja a felhasználót a találati listával, ellenben egyből megkapjuk amire kíváncsiak vagyunk. Ha beírjuk, hogy „Marlenka”, akkor kaphatunk egy találati listát, a szóban forgó régi örmény süteménnyel kapcsolatos oldalakról. Ha azonban azt írjuk, hogy „Marlenka recept” vagy „receptje”, akkor a kis felpattanó ablakban máris jönnek a receptek linkjei, jelentősen gyorsítva és főleg kényelmesebbé téve ezzel a keresgélést.

 

 

A keresőablak alatt található „lakhely” mezőbe beírhatjuk tartózkodási helyünket (pl. „Szeged” vagy „Budapest”), és ennek függvényében szintén változnak a keresési eredmények; a Bluu megpróbálja mindig a számunkra leghasznosabb és a hozzánk legközelebb eső találatokat listázni.


További automatizmusokkal is segítségünkre siet az új kereső: ha például beírjuk, hogy „busz Budapest Szeged”, akkor nem találati listát kapunk, hanem egyből menetrendet. Ugyanez a helyzet a különböző nyelvekre való fordítással is: elég, ha beírjuk például, hogy „enchantment magyarul”, és a találatok felett azt is láthatjuk, hogy mit jelent a szó magyarul.


Persze ki lehet fogni a rendszeren, ha azt írjuk, hogy „blog magyarul” akkor már megkavarodik, hiszen ebben az esetben az is lehet, hogy magyar nyelvű blogokat keresünk, de lehet, hogy a „blog” szó magyar jelentését akarjuk tudni. De ugyanígy kifog a szótáron a „fényképezőgép angolul” kulcsszó-társítás is, hiszen ilyenkor az árukereső találatai jönnek be, és nem fogjuk megtudni, hogy a fényképezőgép angolul „camera”.

 

 

Apropó, árukereső: a Bluu ígérete szerint: „Apróhirdetések végtelen böngészése helyett ide egyszerűen beírhatod, mit szeretnél”, azaz bepötyöghetjük, hogy „19-es monitor harmincezerig” és máris látjuk a nekünk megfelelő találatokat. Ez így is van, ha valóban ezt pötyögjük be, mi azonban arra kerestünk, hogy „használt xbox 30 ezerig”, és ebben az esetben már sajnos nem volt releváns találat. A „használt x-box 30 ezerig” verziót használva pedig kettő találat lett összesen, szintén nem megfelelőek.

 

A „használt autó 1 millió” összeállítást használva pedig annyi találatot kaptunk, hogy megfulladtunk benne – ebből a szempontból ezt beírhattuk volna akár a Google-ba is. Az árukereső tehát nagyon jó ötlet, az apró anomáliákat tudjuk be annak, hogy ez végül is csak egy tesztverzió, remélhetőleg a Bluu ezen a téren még fejlődik. 


Ha két település nevét írjuk a Bluu-ba, akkor a találatok felett rögtön megjelenik a két helység közötti buszmenetrend, vasúti menetrend és autóstérkép. Remek kis funkció! A mértékegység-konverter ugyanígy működik, mint a többi kereső esetében, csak írjuk be, hogy „hány méter 100 km” és máris ott lesz az eredmény a találati oldal tetején.

 

 

Van cég- és szolgáltatáskeresés is, a „fogorvos szeged” társításra keresve például láthatunk jó pár szegedi fogorvos-honlapot, mivel azonban szinte minden vállalkozó, legyen bármilyen kicsi is, már így SEO-zza honlapját, ennek nincs különösebb jelentősége: a „fogorvos szeged” kb. ugyanazt adja ki Google-ban is, mint Bluu-ban. Sőt, a Google még a Maps-ot is beadja, ezzel tehát nehéz lesz versenyezni.

 

 

A „további okos funkciók” linkre kattintva, hasonló szolgáltatásokat találhatunk, úgymint autótípus-felismerő, receptkereső, illetve a titokzatos „commander mód”, amiről nem derült ki, hogy mire való, de az ikonja nagyon meggyőző. Ezek a funkciók valószínűleg egy későbbi verzióban lesznek tökéletesítve, térjünk hát vissza a lényeghez, a kereséshez!


Mivel a Bluu kifejezetten magyar, így honi vonatkozású nagytesztnek vetettük alá a motort.


A „Darvas Iván” keresésre a Bluu nagyon rokonszenvesen reagált: rögtön kaptunk egy óriási képet a művészről, a hozzávaló magyar Wikipédia találattal. A találati lista gyakorlatilag ugyanaz, mint a Google esetében (itt is a Wiki az első), az egyetlen különbség, hogy a Bluu ízlésesebben tálalja az eredményeket. Bluu 16 672 találat, Google 42 300 – mindkettő „megfelelően sok”.

 

 

A Pokolgép zenekarra való keresésnél, már inkább feltűnik, hogy a Bluu adatbázisa főleg magyar és (valószínűleg) relevánsabb találatokkal dolgozik. A Google 141 000 találattal több mint valószínű, hogy mindent megkeresett ami pokolgépekkel kapcsolatos, míg a Bluu a maga 14 000 találatával inkább a zenekarra koncentrált. Elmaradt viszont a Darvas művész úrnál annyira jól bevált nagyított fotó, sőt a Bluu valamiért „thumbshots” előképeket rakott minden találathoz, (valószínűleg ez a Pokolgép Online hibája, nem a Bluu miatt volt) amelyek a teszt idején nem működtek.

 

 

Cserébe viszont a találatok felett megkaptuk a „Pokolgép” szó értelmezését a kislexikonból, ami egy jó gondolat. Mindkét kereső a Pokolgép Online oldalát hozta ki első helyen, illetve a további harminc-negyven találat is hasonló. Igazi pokolgép előállításával kapcsolatos kézikönyvet egyik kereső sem talált, és ez így is van rendjén.


A „Rejtő Jenő” hangos könyv kulcsszavakra a Bluu „csak” 934 találatot mutat fel: azonban a találatok többsége kifejezetten jó, főleg online rendelhető hangos könyvek a mestertől. A Google 17 000 találattal büszkélkedhet, azonban itt is csak az első pár oldal releváns, szóval a verseny döntetlen. Simán „Rejtő Jenő”-t beírva, ugyanaz a helyzet, mint Darvas Iván esetében: a Bluu nagy képpel, Wikis életrajzzal, lexikonnal, Magyar Elektronikus Könyvtár linkekkel kényeztet minket, a Google pedig az első három találatot (Wiki, lap.hu, színészkönyvtár) dobálja kifelé … 


Nagyon hiányoltuk viszont a Bluu-ból az automatikus szövegjavítást: ha ugyanis elírjuk, és Rejtö Jenőt gépelünk, akkor nem jelenik meg a jól ismert Google-s „Did You Mean Rejtő?” ajánlat. Valamint az árukeresőre is ráfér még egy kis tuningolás, a Depo.hu vagy éppen az E-bay hasonló szolgáltatásait (összehasonlítás, kedvencek, utoljára megnézett árucikkek, stb.) elnézve alaposan neki kell esniük a Bluu fejlesztőinek, ha ezen a fronton is szeretnének kihasítani egy szeletet a tortából.


Összességében elmondható, hogy a Bluu, bár még csak 1.0-ás verzió, sok esetben máris rokonszenvesebb megoldásokat kínál, mint az über-uralkodó Google, a Binget pedig máris megveri. Igaz, főleg magyar találatokat kapunk, de ez nem gond, hiszen pont ez benne a jó! A bónusz szolgáltatások többsége működik, az újítások pedig kifejezetten jók és kényelmesek. Kíváncsian várjuk a 2.0-ás verziót! Ja és a végére a legfontosabb: hajrá, magyarok!

 

 

A Bluu kereső titkai – interjú Szűcs József vezető fejlesztővel

2010. 03. 13.


Bluu kereső logo
Interjú sorozatom legújabb részében, a héten publikusan is elindult Bluu kereső ötletgazdájának és vezető fejlesztőjének, Szűcs Józsefnek tettem fel pár kérdést. Kértem, hogy meséljen a különleges indexelési technológiájukról, arról, hogy mi hajtja őket, és hogy mik a terveik a jövőre nézve.

Hogyan fogant meg a kereső ötlete? Ha jól tudom ez is egyetemi berkekből indult, csak nem egy sörözésen dobta fel valaki, hogy nosza csináljunk egy keresőt?


Először csak magam kezdtem el fejleszteni a rendszert, tulajdonképpen saját magamnak. A weben elintézhető feladatok egyszerűsítése volt a célom, sok szolgáltatást egy helyre sűríteni, de nem a startlap.hu-hoz hasonló módon. Ezután fogalmazódott meg bennem, hogy ha a rendszer felfogná amit én írok neki, így sokkal egyszerűbb lenne az oldal, hiszen csak egy szöveg(kereső) mezőre van szükség. Ekkor kezdtem el fejleszteni a szövegértelmezőt, amit megmutatva haveroknak azonnal csatlakozni akartak a kezdeményezéshez. Így született meg a Bluu korai verziója. A többiek csatlakozásával kezdett folyamatosan kialakulni a mostani felület és szolgáltatáskínálat.


Hányan dolgoztok most a kereső fejlesztésén és milyen területeken jártas emberek készítik a Bluu-t? Gondolom nem főállásban csináljátok a fejlesztést, mennyire költséges “játék” ez, miből finanszírozzátok?


Jelenleg 5-en dolgozunk a rendszeren és van további néhány (több mint 10) személy aki tanácsaival és ötleteivel segít. Valóban nem főállásban csináljuk. A rendszer mögött (kockázati)befektető(csoport) áll, akik nem szeretnék, hogy kilétüket felfedjük. Természetesen az óriási tárkapacitás miatt elég költséges volt a szerverek beszerzése és üzemeltetése, de szerencsére megoldott a finanszírozása.


Ha jól tudom a weboldalak indexelése nálatok speciális módon, úgynevezett CSS indexeléssel történik, meg lehet tudni erről egy picit többet?


Az indexelőmotorunk egy komplett miniböngésző, amely ismeri a CSS szabványt (bár az ACID tesztet még nem próbáltuk :) ) és ennek megfelelően a találati listában fontos szempont az információ elhelyezkedése. Olyan találati listát akarunk mutatni felhasználóinknak, ahol találatra kattintva az információ lehetőleg görgetés nélkül jól kiemelve található.


Nagy szerephez jut a CSS kezelés az árukeresésnél is. Hamarosan biztosítunk SEO-soknak és weboldal tulajdonosoknak egy webes felületet, ahol egyszerűen hozzáadhatják termékeket a Bluu árukereső oldalaihoz. Ehhez csak annyit kell tenniük, hogy megadják a Bluu rendszerének, hogy a termékeik ára például a (css)class=”termek_ar” alatt található. Majd a rendszer végez egy próbaindexelést ahol letesztelhető, hogy a megfelelő adatokat indexeli e a rendszer és ennyi. Ezután a következő indexelésnél (árukereső esetében naponta 3X) már az adott weboldal termékei is rendszerünkben lesznek.


Keresni pedig ennyire egyszerűen lehet majd a termékek között: plazma tv 150 ezer forintig


Természetesen ez mindenki számára ingyenes lesz.


Valamit lehet tudni bővebben a mostani infrastruktúrátokról? Mennyi szerveretek van, és mekkora a most beindexelt adatmennyiség?


Infrastruktúráról nem árulnék el részleteket, a beindexelt adatmennyiség több mint 25 TB (de ezek 65%-a régi tartalom, amelyeket biztonsági okokból nem törlünk, hogyha az indexelés során elrontunk valamit, legyen mihez nyúlni). Egyébként a fejlesztésnél egyik fő szempont a kis hardverigény. Az indexelés legfőbbképp éjszaka zajlik (kivéve a gyakran változó weboldalak, pl a hírek, amiket 10 percenként indexelünk), így a rendelkezésre álló hardvert a lehető legjobban ki tudjuk használni.


Előző kérdésemben benne van a mostani, vannak saját robotjaitok és saját indexetek? :)


Igen van indexállományunk és vannak saját robotjaink. Nagyon kevés helyen megyünk saját robotnévvel (wikipedia, híroldalak, néhány blog, webshop, használtautó és motor oldalak), általában Firefoxként vagyunk láthatóak. Ennek oka, hogy eleinte nem szeretnénk, hogy (főleg vetélytársaink) tanulmányozzák robotjaink viselkedését.


A Bluu robotjai (amikor saját nevüket használják) MiraBot v1.00 (még néhány helyen nem írtuk át) és BluuBot v1.00 néven indexelnek.


Tervezitek fizetett hirdetések megjelenítését a kereső találati oldalain?


Igen tervezzük fizetett hirdetések megjelenítését, fejlesztés alatt áll saját hirdetési rendszerünk. Természetesen a fizetett hirdetések mellett más bevételi forrásban is gondolkodunk, sok szolgáltatásunk van, ahol partnereket szerezve javulhat a szolgáltatás minősége és természetesen bevételekhez juttathat minket is.


Nagyon sok érdekes funkcióval indultatok, elég ha csak a Menetrend keresőt vagy az Útvonal tervezőt említem. Nekem személy szerint nagyon bejön a képkeresés módja is, miszerint elég beírnom a keresőszavak elé/mögé, hogy “kép”. Megtudhatunk esetleg többet, hogy a jövőben ezeken felül milyen fejlesztéseket terveztek? Maradt még puskaporotok? :)


Számos fejlesztés van amit nem árultunk el a funkcióismertetőben de működik és rengeteg olyan dolog van amelyet most fejlesztünk. Érdekes módon mindig kicsi apróságokon ragadunk le, a munka neheze hamar megvan, de a kis részletkérdéseken elképesztő mennyi időt eltudunk szöszölni.


Hamarosan a user megadhatja, hogy milyen speciális forrásból szeretne keresni (hírek, képek, twitter, blogok, videók, termékek…stb). Fejlesztjük hirdetési rendszerünket, illetve a már említett webes eszközt, amivel néhány kattintás alatt hozzáadhatod termékeidet a Bluu rendszeréhez.


Továbbá három fontos területen fogunk nemsokára látványosan fejlődni: ingatlan és álláskeresés, illetve szórakozási lehetőségek.


Külsőségekre is adunk, nemsokára néhány új skint is bemutatunk amelyek közül szabadon lehet majd egyéni ízlés szerint választani.


Fontos hozzáfűznivaló, hogy nagyon szeretek dolgokat titokban tartani, így biztos lehetsz benne, hogy amiket itt felsoroltam az csak a jéghegy csúcsa. (több dolgot vetélytársaink miatt sem árulnék el)


Nem vagytok könnyű helyzetben, hisz nem elég, hogy itt a Google, akivel akárhogy is nézzük meg kell “küzdeni”, de más webkeresők is kezdtek előbújni az utóbbi időben. Mi a hitvallásotok ebben a nem könnyű felállásban, mi az ami hajt és visz előre titeket?


Ami előre visz minket: az a jó fogadtatás. A találati listán olvasható “Rólunk írtátok” oldalon és fórumokon is csupa jó véleményt és rengeteg hasznos tanácsot kapunk, ami erőt ad a fejlesztéshez. A rólunk született cikkek is meglehetősen pozitív hangvételűek voltak, amelyeknek nagyon örülünk. Nagyon kreatív a fejlesztői gárda, emiatt könnyű látványos fejlődést produkálni. Amióta nagyobb oldalakon is elismerően írnak munkánkról és drukkolnak nekünk még jobban odatesszük magunkat. Hatalmas erőt adott az, hogy olyan projekt részesei vagyunk, amiről index-origó címlapon írnak. Általában nem fekszünk le úgy, hogy ne lenne valamilyen kisebb nagyobb fejlesztés, mondjuk az is igaz, hogy általában eléggé későn fekszünk le…


A hitvallásunk pedig az, hogy rendszerünk a lehető legkézreállóbb legyen. Ha egy kattintást meg tudunk spórolni felhasználóinknak már elégedettek vagyunk. Nagyon fontos szempont számunkra a kényelem, hogy felhasználóink a Bluuval kevesebb kattintással és időbefektetéssel érjenek el bizonyos szolgáltatásokat, minden kéznél legyen. Már pedig ha a Bluu-t használják kéznél van többek között szótár, menetrend, tv-műsor, árukeresés…stb.


Ellenfeleink valóban vannak, ez versenyhelyzetet eredményez. Ami nagyon jó, mert én személy szerint nagyon szeretek versenyezni. Így izgalmas az élet. Valóban meg kell küzdenünk a Google mellett egymással is, de véleményem és eddigi rövid élettapasztalatom azt mutatja, hogy a befektetett munka nem vész kárba.


További előnyünk, hogy mi egy teljesen saját utat járunk. Mi nem a magyar Google vagy Yahoo! vagyunk, hanem valami más, amit eddig egy keresőrendszernél sem láthattunk. Nekünk van a legtöbb extra funkciónk, nálunk nem kell további találatokhoz kattintani, nálunk vannak úgynevezett gyors találatok és még sorolhatnám mi minden megkülönböztet minket a többiektől. Ezt mi pontosan így akartuk, nem hiszünk abban, hogy egy külföldi keresőt lemásolva és átszkinezve szembe lehet szállni az eredeti verzióval.

Az, hogy melyik út lesz a nyerő majd a jövő és a felhasználók eldöntik.
Amikor a Google indult a Yahoo! tűnt legyőzhetetlennek…


Ahhoz, hogy teret nyerjetek, nem lesz elég megnyerni a heavy user közösséget, és bár a funkcióitok nagyon felhasználóbarátak, számíthatunk valami olyan lépésre mellyel szélesebb tömegekhez el tudtok jutni? Népszerű weboldalak belső keresőjeként való funkcionálásra gondolok, vagy TV reklámra, stb :)


Természetesen igen. Nemsokára készen van a weboldalakba, blogokba beépíthető keresődoboz, amivel néhány kattintással bárki hozzáadhatja weboldalához a Bluu keresőt. Több partnerrel is tárgyalunk, mint beépített keresőrendszer (sokan keresnek meg minket, de természetesen mi is kerestünk meg oldalakat), illetve teszünk lépéseket, hogy a populáris média is megismerjen minket.


Igazából nekünk nem a heavy user közösség a legfőbb célcsoport, mert amit ők keresnek az külföldi weben található meg, amiben egy ilyen kis vállalkozásnak lehetetlen versenyezni a Google-el. A heavy user közösség is megtalálhatja azonban nálunk a számítását, hiszen bármilyen tanácsot nagyon szívesen veszünk, küldjék el nekünk mire van szükségük (feedback [kukac] bluu.hu) és mi az amiben fejlődnünk kell, mi pedig megteszünk mindent, hogy az ő igényeiknek is megfeleljünk.


A fő célcsoport az átlag userek, akik olvasgatnak a neten, iwiweznek és ha kell valami, keresnek. Számukra lehet nagyon kényelmes és könnyen használható a Bluu. Nem mindenki tudja a Google-el hogyan lehet időjárást keresni vagy valutát váltani. Nálunk ezt meg sem kell tanulnia, mert nyelvi értelmezésünknek hála megértjük amit beír nekünk.


Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a találati listára rápillantva azonnal megtaláld a keresett információt, ezért vannak wikipédiából kiragadott információk, hosszabb találati leírások, ezért emeljük ki a rövid tömör érthető információkat és ezért mutatunk néhány hírtalálatot is az adott kulcsszóról. Szeretnénk elérni, hogy szájról szájra terjedjen hírünk, amihez még keményebb munka és még kreatívabb szolgáltatások szükségesek.


SEO-soknak van esetleg valami jó tanácsod a Bluu-val kapcsolatban?
Termékeket nagyon egyszerűen lehet majd integrálni a termékkeresőnkbe, ez könnyítés a többi keresőhöz képest.


Nehezítés viszont, hogy optimalizálás során az oldal css kódjával is többet kell majd foglalkozni. Ha az “alma” szóra akarsz optimalizálni akkor az alma szónak görgetés nélkül lehető legoptimálisabb szövegkörnyezetben kell szerepelnie.


SEO-sok számára a blogunkban fogunk hasznos információkkal szolgálni, addig is nyugodtan írhat bárki a (bluu [kukac] bluu.hu) címre és amint tudunk válaszolunk az esetleg felmerült kérdésekre. Ha valakinél esetleg rossz időpontban (éjjeli karbantartás alatt például) indexelünk nyugodtan írjon mailt és javítunk rajta.


Köszönöm Szűcs Józsefnek, hogy időt szánt rám, és vele együtt a többi Bluu-t fejlesztőnek is sok sikert és eredményes találati listát kívánok a jövőre nézve!

 

 

Újdonságok - 2010. 06. 04.

 

Ha például az ember a Debrecen-Budapest vonalon közlekedő buszjáratok menetrendjére kíváncsi, nem kell a keresés után az indulási helyet és az érkezési helyet is megadnia a Volán oldalán, elég fellépnie a www.bluu.hu oldalára és beírnia, hogy „Debrecen Budapest busz”, majd a keresés gombot megnyomva máris a szeme elé tárul minden információ. A magyar keresőt használva tehát ez a feladat egyszerűbben, körülbelül 5-8 másodperc alatt megoldható, míg nélküle 20 másodperc alatt jelenik meg a képernyőn a kívánt menetrend. Minderre Magyarországon csak a Bluu képes, magyarázza Szűcs József a fejlesztés előnyeit.


A keresett információk már 0,6-1,5 másodperc alatt betöltődnek a Bluu-n, és a rendszer segítségével akár tíznyelvű szótárban, áru-, cég- és szolgáltatáskeresési lehetőségek között, hírkeresőben, TV- és mozi műsorokban vagy Twitter-bejegyzések között is böngészhetnek az érdeklődők. A kényelem jegyében a Bluu találati listája úgynevezett Ajax megoldásokat is használ.

 

Ez azt jelenti, hogy más keresőkkel ellentétben a netezőknek az oldal végére érve nem kell a következő 10 vagy 20 találatra kattintani, hanem a rendszer automatikusan betölti a következő néhány találatot, így a felhasználónak csak tovább kell görgetnie az oldalt. A keresőrendszer élő témája is állandóan változik, napszaktól és időjárástól függően más hátteret mutatva a szörfölőknek.


- Hamarosan video-kereső szolgáltatás is rendelkezésre áll majd az oldalon. A futball világbajnokságra pedig különleges kereső szolgáltatással is készülünk, melynek segítségével a szurkolók könnyedén tudnak majd olyan kocsmát keresni, ahol igényes környezetben nagy TV-n vagy kivetítőn nézhetik a meccseket. A rendszer arculatát folyamatosan finomítjuk, hamarosan pedig egy kifejezetten nőknek szánt változattal is jelentkezünk - árulta el Szűcs József, a Debreceni Egyetem mérnök-informatika szakos hallgatója, a Bluu fejlesztője.

 

A hírkereső része is ráncfelvarráson esett keresztül, elég annyit beírni, hogy h: Sólyom László vagy hírek Sólyom Lászlóról és az összes Sólyom Lászlóval kapcsolatos hírt megkapjuk. De általánosabb kifejezéseket is megadhatunk, például h: repülőgép-baleset.


Megújult a találati lista, sokkal átláthatóbb, mint két hónappal korábban. A találati listában a friss hírek is helyet kapnak, különböző címkékkel látják el a találatokat, hogy jobb meg lehessen különböztetni egymástól a különböző típusú találatokat.

 

A Johu-hoz hasonlóan itt is belekerült a közösségre való megosztás egy kattintással.


Az Index elemzése a Bluu-ról


A WikiPedia szócikke

 

blog.bluu.hu

 

Tegyük hozzá azt is: a hazai keresők folyamatos fejlődésben vannak. Érdemes tehát rendszeresen próbára tenni a magyar, vagy legalábbis a magyar piacra célzott webkeresőket, mivel egy-két dologban, mint a fenti példák mutatják, kezesebbek lehetnek, mint a jól megszokott Google.


(forrás: techline.hu, hvg.hu, seoblog.hu, unideb.hu)

Címkék: bluu debreceni egyetem egyszerűen google keresés kereső kulcsszavak; magyar szoftver motor online seo

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 11 órája a(z) Az internetes csalások fajtái és a javasolt védekezés lehetőségei blogbejegyzéshez:

A kínai kamuküldeményekről... | 2024. 04. 22. Dőlnek a levelek...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: 2024. április 27-28-án, 10 és 18 óra között várjuk az érdeklődőket a ReGamEX -RETRO VIDEÓJÁTÉK kiállításra, a 70-es, 80-as és 90-es évek hobbiszámítógépeivel, videó- és kvarcjátékaival 2024.04.27.

M Imre írta 11 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Tavaly óta lehet tudni, hogy a hazánkban is kapható TP-Link...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Az Atomos Ninja Phone lehetővé teszi az iPhone 15...

M Imre írta 3 napja a(z) Fényképezés, képek szerkesztése és minden hasonló témakör fórumtémában:

Herzog a streetfotó hercege | 2024.03.27. Fred Herzog, ...

M Imre írta 3 napja a(z) Könyvek és kiadványok fórumtémában:

Zsoldos Péter sci-fi-író és zeneszerző „Az íróval való ...

M Imre írta 5 napja a(z) Boston Dynamics: Do You Love Me? videóhoz:

Boston Dynamics: Spot robotkutya http://autovezetes....

M Imre írta 1 hete a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A Microsoft összesen 150 biztonsági rést foltozott be a ...

M Imre írta 1 hete a(z) Az internetes csalások fajtái és a javasolt védekezés lehetőségei blogbejegyzéshez:

Az NBSZ NKI nevével és telefonszámával visszaélő, ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu