Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Gesztusvezérelt szoftver, avagy Magyarország, mint innovációs nagyhatalom
2009.december 8.
Idén először került megrendezésre a hazai infokommunikációs fejlesztéseket felvonultató „Mobilitás és Multimédia Innovációs TechShow”. A Jövő Házában megrendezett kiállításon és konferencián a résztvevők kipróbálhattak gesztusvezérelt szoftvert, 3-dimenziós képernyőt és virtuális valóság alkalmazást. A Mobilitás és Multimédia Klaszter által rendezett eseményen bemutatták a hosszú távú mobiltechnológiai és újmédia országstratégia ajánlást is.
Mobil és újmédia országstratégia 2020-ig
Az első Innovációs Techshow alkalmából a Mobilitás és Multimédia
Nemzeti Technológiai Platform bemutatta a magyarországi mobil- és új
média iparág 2020-ig terjedő stratégiai kutatási tervét, mely a Nemzeti
Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával készült. A szakmai
tanulmány kapcsán tartott sajtótájékoztatón Pukler Gábor, a Magyar
Telekom Innovációs és üzletfejlesztési igazgatója, egyben az MMPlatform
és MMKlaszter elnöke elmondta, hogy az infokommunikációs technológiák
fejlődése, a komplex intelligenciájú megoldások térnyerése, az
eszközökhöz és szolgáltatásokhoz való egyre sokrétűbb hozzáférhetőség,
valamint az elektronikus eszközeink többrétegű hálózatosodása fontos
háttértámogatói lesznek a társadalmi, környezeti és gazdasági kihívások
kezelésének, megoldásának. Magyarország akkor fog e folyamatban aktív
szerepet betölteni, ha tudatosan és intézményesített keretek között
kezdi el a komparatív előnyeire alapozott stratégiai
kutatás-fejlesztési és innovációs programját, amelynek részleteit az
Innovációs TechShow-n ismertette Pukler. Szerinte a kiállítás is
bizonyítja, hogy Magyarországon él és virul az innováció: „Megfelelő
infrastruktúra, befektetői környezet és innováció menedzsment mellett a
hazai infokommunikációs fejlesztések 10 éven belül meghatározó
szereplői lehetnek a globális mobil és újmédia piacnak. Célunk, hogy
Magyarország innovációs nagyhatalom legyen 2020-ra” – mondta az
igazgató.
„Fel kell ismernünk a paradigmaváltást: felértékelődött a vizualitás és
a valósidejűség, a mai fiatalok már mindent képernyő előtt, online
üzemmódban csinálnak.” – mondta Dr. Magyar Gábor, Hírközlési és
Informatikai Tudományos Egyesület Médiainformatikai Szakosztályának
elnöke, hangsúlyozva, hogy ha az új médiára kellően nagy hangsúlyt
fektetünk, akkor ez a magyar kreativitással ötvözve húzóágazattá válhat
Magyarországon.
Az Innovációs TechShow Nagydíjért versenyző megoldások:
Társaság neve: | Kiállított megoldás megnevezése: | |
1. | Adverticum | “Hirdetésblokkoló blokkolója (AdProxy)” |
2. | BME | “Gesztusvezérlés” |
3. | Digital Natives | “Beszédfelismerővel a videó archívumokért” |
4. | Gravity Kft. | “Ajánlórendszer” |
5. | GS1 | “Termékinformáció lekérdezése mobiltelefonnal” |
6. | iMind Kft. | “Környezetmonitorozó szenzorok” |
7. | iMind Kft. | “Askfield – Location Based Contacts” |
8. | iPONT Kft. | “3D-s TV” |
9. | I-QRS Kft. | “Telemetriás öv” |
10. | Kitchen Budapest | “iPOD-okkal irányított multimédiás installációk” |
11. | MédiaLab | “MMS fal” |
12. | M Factory | “Brandépítés mobil marketing alkalmazásokkal (OzoneNetwork, LifeNetwork)” |
13. | MOME (ALL-FITT) | “BUG” |
14. | MOME | “Spacescan” |
15. | MOME | “Ökofal” |
16. | MOME | “Kézifűrész” |
17. | MOME | “Ebag” |
18. | MOME | “Constellation lámpa” |
19. | MOME | “Interaktív fal” |
20. | Skawa | “TerraFLOPsos” |
21. | Skawa | “Gepelo.hu” |
22. | WebLords Kft. | “Visuland.com” |
Az Innovációs TechShow-n a leadott szavazatok alapján az első 6 legtöbbet kapott innovációs megoldás, a legtöbbet kapott szavazatok sorrendjében:
1. iPONT Kft. – „Térhatású tartalom megjelenítés TV-n”
2. BME TMIT – „Gesztusvezérlés”
3. Digital Natives – „mindroom.hu”
4. I-QRS Kft. – „Telemetriás sportöv”
5. iMind Kft. – „Környezetmonitorozó szenzorok”
6. Gravity Kft. – „Ajánlórendszer”
6. Weblords Kft. :Visuland.com”
Huszonhárom magyar találmány versenyzett a kedden megrendezett innovációs TechShow nagydíjáért, és a látogatók az iPont térhatású tévéreklámjait tartották olyan ötletnek, amit érdemes megismertetni a világgal.
Techshow nformációs videó
A szenzoros karkötő egy biológiai és környezeti jeleket monitorozó
ékszercsalád tagja, mely a benne található - szenzoron keresztül méri
az UV-sugárzást és az ártalmas környezeti zajokat és nem mellesleg
divatos viselet is - mondta a feltaláló Kiss Bence Ádám, a Moholy-Nagy
Művészeti Egyetem végzett formatervezője. A hvg.hu-nak azt is elárulta,
ha minden jól megy, hamarosan a boltokban is megvásárolható lesz a
termék, a későbbiekben akár olyan változatban is, amely képes
lesz viselője vérnyomását és a pulzusát is mérni, az adatokat
rögzíteni, amiket ki is lehet majd menteni. A következő lépcső az
lenne, hogy a szenzor összeköthető legyen a háziorvos
számítógépével, aki így a beteg állapotáról azonnali visszajelzést
kaphat majd. Ahhoz, hogy ezeket a karkötőket legyártsák komoly tőkére
van szükség, ezért a formatervező folyamatosan tárgyal ötlete
forintokra váltásáról. Hogy pontosan mekkora összegről van szó, nem
árulta el lapunknak.
Magyarországnak meg kell mutatnia, hogy nem a Rubik-kocka és a hologram volt az utolsó innovatív ötlete, ezért rendezték meg az első Innovációs [1]TechShow [2] nevű kiállítást, amelyen az elmúlt néhány év műszaki fejlesztései versengtek a tízmilliós fődíjért. Közelharcban a csúcstechnikás anyagokból készült fűrész biztosan minden riválisát elintézte volna, de a közönség nem a fizikai rátermettséget díjazta. A befektetőkből, feltalálókból és fejlesztőkből álló társaságnak azt a terméket kellett kiválasztania, amit a világ minden táján érdemes lenne piacra dobni, Made in Hungary felirattal.
Ez a termék az iPont Stúdió térhatású tévéje lett, és nagyon jól tudjuk, hogy a hardver önmagában nem nagy szám. A Sony is készít 3D-tévét, igaz, azt polarizált szemüveggel kell nézni, és az IMAX-mozikban is leugrik a vászonról az Avatar. Ezen a tévén viszont szemüveg nélkül is megjelennek a háromdimenziós objektumok, és összesen öt nézőpont létezik, ahonnan jól látható a rajta megjelenő tartalom.
Sokféleképpen lehet használni a 3D-s megjelenítőt, az építészek házakat, a sebészek testrészeket, a mérnökök autóalkatrészeket nézhetnek rajta. Az iPont viszont reklámban gondolkodik: sajnos sem videón, sem fényképen nem látszik, ahogy a képről kirepülő kólásüveg szinte fejbe vágja a nézőt. Talán abban láttak nagy üzleti lehetőséget a szavazók, hogy a sokktól ledermedt járókelő biztosan megnézi, milyen cég dobál felé virtuális palackokat.
Az iPont nem készpénzben kapja meg a fődíjat. A céget és a terméket kiviszik a világ összes jelentős rendezvényére, például a januárban Las Vegasban megrendezett CES-re, februárban a barcelonai Mobile World Congress kiállításra, márciusban a hannoveri Cebitre. Ezeken a helyeken érdemes megjelenni, ha valaki nemzetközi karriert szán a termékének, mert a standok közt tolonganak a világ vezető döntéshozói, elemzői, befektetői.
Korcsok Zoltán, az iPont ügyvezetője elmondta, hogy nemcsak a készüléket adják, hanem a reklámok tervezését is vállalni tudják, ami a 3D tévék esetében kulcsfontosságú lehet. Ennél az új technológiánál nagyon kell figyelni a rendezésre és az utómunkára, hogy ne legyenek zavaró képhatások. Egyébként az iPont német partnere készíti a hardvert, a magyar cég a szoftvert és a tartalmat adja hozzá.
Megjelent a kiállításon a Gravity Technolgies is, amely így már másodszor nem győzött innovációs versenyen. A cég azzal került be a köztudatba, hogy második helyezett lett az amerikai Netflix egymillió dolláros versenyén [3], amit egy filmajánló rendszer kifejlesztésére írtak ki. Most a cég technológiája a legkülönbözőbb pilot projektekben szerepel, a TechShow standján például egy IPTV-s ajánlórendszert mutogattak, ami a Microsoft platformján fut, de másra is átültethető.
A Netflix versenyében viszonylag egyértelmű volt, hogy valaki azért szeretne kikölcsönözni egy filmet, mert meg akarja nézni. A tévézésben sokkal több a bizonytalanság, mondta Urbancsek Tamás, a cég vezető mérnöke. Lehet, hogy valaki azért kapcsolja ki a tévét, mert végzett az ebéddel, vagy el kell mennie otthonról, és semmi baja nem volt a műsor minőségével. Az sem egyértelmű, hogy amit a felhasználó megnéz, azt fel is akarja venni – például ki őrizgetné az MTV tizes toplistáját évekig?
A Gravityt biztosan nem kell félteni, hiszen sok projektje fut, külföldre is szállít. Az automatizált ajánlórendszerek egyre fontosabbak, mert az internetes cégek több ezer, százezer vagy millió felhasználónak akarnak személyre szabott tartalmakat kínálni. Az utazástól az egyszerű bevásárlásig mindenhez szükség lehet az jól célzott, automatikus ajánlatokra.
Sok kisebb ötlet is megjelent a TechShow-n, a komoly fejlesztések közt az egyik kedvencem az AirPoll nevű szenzor. A terv az, hogy bárki megvehessen vagy kikölcsönözhessen egy mérőműszert, amivel a levegő szennyezettségét, a hőmérsékletet, a csapadékot és a porszennyezést mérheti. Ez nagy segítséget nyújthat például lakás vásárlásakor, hiszen nem a leendő szomszédtól kell megkérdezni, hogy zajos-e a környék, mert a műszer ezt is kideríti.
Dr. Domokos Endre, a veszprémi Pannon Egyetem adjunktusa elmondta, hogy Budapesten csak 11 állomáson mérik a levegő szennyezettségét, tehát a mérőhálózat lefedettsége igen gyenge. Ezek a tudományos műszerek sok tízmillió forintba kerülnek, de a lakosságnak nincs szüksége milligrammos pontosságú adatokra, ha csak azt szeretné tudni, hogy súlyosan szmogos-e a belváros.
A wifivel hálózatra köthető szenzort úgy készítették el, hogy a legtöbb mérőműszerrel együtt (kivéve a drága sugárzásmérőt) legfeljebb 50 ezer forintba kerüljön. Az adatokat természetesen fel lehet tölteni a Google térképére, és az iPhone-on is megjeleníthető a környék szennyezettsége. A végleges termék körülbelül egy múlva lesz kész.
Nagy kedvenc lehet a hirdetésblokkoló-blokkoló AdProxy nevű rendszer, amivel megoldható, hogy a reklámok mindenképpen megjelenjenek, még akkor is, ha azokat megpróbálják kiszűrni. Érdekes ötlet a MindRoom beszédfelismerője is – ezzel most a tévéadások anyagából készül szöveges kivonat, amit a webkeresők is megtalálnak. Ennek 2010-ben megjelenik egy diktafonos verziója, amivel valós időben lehet az interjúk hanganyagát írott szöveggé alakítani. A rendszer pontosságát nagyban javítja, hogy tematizált szótárral is kiegészítették.
A technika világát a művészettel ötvöző Kitchen Budapest operahekker-projekttel jelent meg, amelyben négy iPhone kijelzőjén lehet barokk operákat mixelni, akár élő fellépésen is; a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem a MOME line - design műhely szervezésében több érdekes tárgy a standokra került: a szénszálas fűrész összehajtható testében elrejthető a fűrészlap, a dizájnlámpa fényének a színe a hangulatunkhoz állítható.
(forrás: hirek.prim.hu, mmplatform.hu,index.hu,kreativ.hu)
|
|
M Imre írta 1 napja a(z) The Google Story videóhoz:
Örülhet minden androidos, az Apple után a Google is...
M Imre írta 1 napja a(z) The Google Story videóhoz:
Itt a vége a Play Áruház monopóliumának | 2024. ...
M Imre írta 1 napja a(z) The Google Story videóhoz:
A YouTube szerint nem is akarja eltűntetni a reklámidő-...
M Imre írta 1 napja a(z) The Google Story videóhoz:
A Google tavaly egyébként 237,85 milliárd dolláros ...
M Imre írta 1 napja a(z) The Google Story videóhoz:
Ilyent még nem csinált a Google: eladna valamit egy ...
M Imre írta 4 napja a(z) Misfortune Cookie - Több mint 12 millió otthoni router sebezhető "takeover"-re blogbejegyzéshez:
Mielőbb cserélje le, ha ilyen routert használ | 2024. 11. 15. ...
M Imre írta 5 napja a(z) Hogyan válasszunk feltörhetetlen jelszót? blogbejegyzéshez:
Ha látja a jelszavát ezen a listán, azonnal cserélje le |...
M Imre írta 6 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
A VMware idén korábban ingyenessé tette a Fusion és ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Az InternetKon20 eredményei (2015. október 02.)
Fogyatékkal (?) a digitális világban
A pc-nek mennie kell
Idősebbek és az internetezés