Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Számítástechnika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Számítástechnika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010. február 01.
Változott a fogyasztói a panaszbejelentés módja a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz tartozó hírközlési fogyasztói jogok képviselőjénél.
A különböző szolgáltatók hírközlési szolgáltatásaival kapcsolatos panaszokat eddig elektronikus úton többnyire e-mailben lehetett eljuttatni a hírközlési fogyasztói jogok képviselőjéhez (HFJK), erre azonban mostantól nincs lehetősége a panaszos ügyfeleknek: ha valakinek a szolgáltatás minőségével, az ügyfélszolgálattal, netán a számlázással kapcsolatban megoldatlan problémája adódik, egy erre a célra rendszeresített űrlapon tehet bejelentést.
A szakhatóság honlapján található elektronikus űrlap elsődleges célja a HFJK-hoz történő bejelentési folyamatot egyszerűsítse, valamint, hogy segítse a fogyasztói beadványozást az által, hogy hosszas levelek írása helyett előre megadott elemek közül választva, gyorsan, strukturáltan elküldhető a fogyasztói panasz. Az űrlapon kapcsolattartási forma és a személyes adatok mellett kötelező megadni, hogy milyen hírközlési területet érint a probléma, valamint szintén listából lehet kiválasztani a szolgáltatás és a szolgáltató nevét (a listában a beadványozás támogatás érdekében olyan szolgáltatók/szolgáltatások is szerepelnek, melyek időközben megszűntek, pl. T-Kábel, T-Online).
A fogyasztónak ezek után egy maximum 1500 karakteres, lényegre törő levélben kell kifejtenie panaszát, majd külön azonosító és regisztráció nélkül elküldheti az űrlapot az illetékeseknek. Az űrlap hasonló azokhoz az elektronikusan kitölthető bejelentőkhöz, melyeken egyebek mellett a kéretlen reklámlevelek küldőivel szemben tehető bejelentés, vagy éppen aminek a segítségével piacfelügyeleti eljárás megindítása kérelmezhető.
Fontos különbség ugyanakkor, hogy a HFJK nem hatóság, ezért - az eltérő jogi szabályozás miatt - a hatósági eljárásokkal ellentétben a neki tett panaszbejelentéshez nem szükséges ügyfélkapu azonosítóval rendelkezni. Emlékezetes, hogy az NHH tavaly ősszel szüntette meg a spambejelentésre használható e-mail címet, és a fentebb már linkelt űrlapon tette csak lehetővé a bejelentést, melynek feltétele volt, hogy a sértett ügyfélkapu-azonosítóval is rendelkezzen. A spamellenes lobbi akkor úgy vélekedett, hogy mindez a kéretlen leveleket küldőknek kedvez.
A hatóság ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy a pontos ügymenetről nem saját hatáskörében dönt, hanem a a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény (KET) vonatkozó passzusait veszi figyelembe. Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője a HWSW-nek elmondta, az űrlap mindenképpen fejlettebb ügyintézési mód, mint az e-mailes bejelentés, ezzel együtt egyszerűbbé, átláthatóbbá és a várakozások szerint gyorsabbá teszi a teljes ügymenetet.
Takács hozzátette, az űrlap elhelyezésének további előnye, hogy az ügyfél az NHH weboldalán található, fogyasztóknak szóló szekcióban esetleg bejelentés nélkül is megtalálhatja a választ a kérdéseire, problémájára.
(forrás: HWSW.hu)
|
|
M Imre írta 4 órája a(z) Fényképezés, képek szerkesztése és minden hasonló témakör fórumtémában:
Különleges fotókon mutatkoznak be a magyar ...
M Imre írta 3 napja a(z) Wayback Machine - az Internet Archívum (már 30 petabájt adat) blogbejegyzéshez:
Nyolcadik 404 Not Found – Ki őrzi meg az internetet? című ...
M Imre írta 4 napja a(z) Fényképezés, képek szerkesztése és minden hasonló témakör fórumtémában:
Harmincöt éve omlott le a berlini fal: így néz ki ma az egykori ...
M Imre írta 5 napja a(z) Egyszerűen: mi az a ChatGPT? videóhoz:
Néma mérget oltanak a zenékbe, és elég hatásos: ...
M Imre írta 1 hete a(z) The Google Story videóhoz:
Örülhet minden androidos, az Apple után a Google is...
M Imre írta 1 hete a(z) The Google Story videóhoz:
Itt a vége a Play Áruház monopóliumának | 2024. ...
M Imre írta 1 hete a(z) The Google Story videóhoz:
A YouTube szerint nem is akarja eltűntetni a reklámidő-...
M Imre írta 1 hete a(z) The Google Story videóhoz:
A Google tavaly egyébként 237,85 milliárd dolláros ...
M Imre írta 1 hete a(z) The Google Story videóhoz:
Ilyent még nem csinált a Google: eladna valamit egy ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Az internetes csalások fajtái és a javasolt védekezés lehetőségei
Fogyatékkal (?) a digitális világban
Válaszra méltatni a fogyasztót, azaz a jó márka kérdez ... és válaszol
A UPC miatt kaptunk az uniós fejmosást